Ko radi sa vladama na sistemima za autentifikaciju a ko finansira?
Biometrija, naročito oblast prepoznavanja lica, sve je potrebnija vladama i velikim sistemima, što zbog borbe protiv kriminala, što zbog drugih potencijalnih upotreba tehnologija za autentikaciju, naročito u postpandemijskom svetu. Engleski startap iProov, koji posluje sa brojnim vladama i organizacijama, dobio je 70 miliona dolara za nastavak razvoja tehnologije za prepoznavanje lica.
Najveći klijenti države
70 miliona dolara finansiranja dobila je engleska kompanija koja se se prethodno, među mnogim velikim organizacijama i vladama, dokazala sa svojim rešenjima za prepoznavanje lica. Investitor je kompanija Sumeru Equity Partners. Pošto se iProov već dokazao na evropskom tržištu, nastavlja da pridobija američko, kao i druga međunarodna tržišta.
Neki od klijenata startapa su: Ministarstvo unutrašnje bezbednosti SAD-a, Ministarstvo unutrašnjih poslova Ujedinjenog Kraljevstva, Nacionalna zdravstvena služba, Australijska poreska kancelarija, singapurski GovTech i ING i Rabobank. Kompanija je prethodne godine utrostručila prihode u odnosu na 2020. godinu.
Jedna od zanimljivih upotreba iProov aplikacije je u sferi zdravstva. Takozvana “NHS app”, na osnovu slike lica, otvara profil korisnika, pokazuje informacije vezane za vakcine, zdravstvene kartone, preporuke, raspored pregleda i slično.
Etički i bezbednosni izazovi
iProov tehnologija za verifikaciju (koja je i sa etičke i sa bezbednosne strane ocenjena kao sporna), koristi metode poređenja lica sa ostalim ID podacima korisnika. Kompanija dnevno ima oko milion zahteva za verifikaciju lica. Pošto je iProov privatna kompanija koja sarađuje sa vladama, već se čuju kritike zbog netransparentnosti pri postupanju sa podacima građana. Postoje optužbe da je jedan od zastupnika startapa povezan sa konzervativnom strankom u Velikoj Britaniji.
Kompaniju je, takođe, tužila rivalska američka firma FaceTec, koja tvrdi da je iProov kopirao deo njihove tehnologije za autentikaciju i traži da njihov sistem bude zabranjen.
Izvor: TechCrunch