Mozilla: Istorija pretraživanja može da posluži za identifikaciju korisnika
U nedavno objavljenoj studiji može da se pročita da su zaposleni u kompaniji Mozilla informacije o korisnicima tumačili na osnovu istorije pretraživanja interneta, budući je utvrđeno da korisnici imaju jedinstvene navike kada je ova aktivnost u pitanju. Takvi podaci su dragoceni za online oglašivače, jer im se na taj način omogućava da formiraju precizne ciljne grupe i tako bolje plasiraju marketinške sadržaje.
Ovako kreirani profili korisnika mogu da se koriste za praćenje i utvrđivanje identiteta korisnika, čak i preko malih uzoraka podataka koji su u vezi sa pretraživačkim navikama. Pomenuta studija sprovedena je da bi se razbio mit o tome da podaci o istoriji pretraživanja interneta nisu korisni online oglašivačima, a ponela je naslov “Replication: Why We Still Can’t Browse in Peace: On the Uniqueness and Reidentifiability of Web Browsing Histories“.
Nova studija osmišljena je kao nastavak jednog starijeg istraživanja koje je sprovedeno 2012. godine, kada su ispitivanje navike pretraživanja 380 hiljada korisnika.
U novoj studiji su ispitivani podaci 52 hiljade korisnika, a prikupljani su direktno iz Firefox pregledača. Zaključeno je da je 99% profila koji su kreirani na ovaj način bilo jedinstveno, što znači da su više nego korisni za precizno identifikovanje potencijalnih klijenata.
Izvor: ZDNet