Na hiljade web-sajtova se u tišini bori protiv blokiranja reklama

Web-sajtovi nisu uvek upadljivi u svojoj borbi protiv softvera koji služi za blokiranje reklama, takozvanog ad blocker-a. Tako su istraživači sa Univerziteta u Ajovi utvrdili da 30,5% od 10.000 najpopularnijih sajtova preduzima mere da spreči funkcionisanje ovog softvera, a često na načine koje korisnici i ne primećuju.

Tako neki koriste sadržaje koji, poput mamaca, aktiviraju ad blocker, omogućavajući tom web-sajtu da ponovo aktivira reklame, a na način da ih softver ne registruje. Ranije se procenjivalo da tek 5% popularnih sajtova koriste ove metode, ali se, prema poslednjim podacima, taj broj značajno uvećao. Ad blocker služi da spreči emitovanje agresivnih reklama sa različitih sajtova, te društvenih mreža, a koje uznemiravaju korisnike, te ih sprečavaju da u rekordnom roku stignu do željenog sadržaja. Dovoljno je da namučeni reklamožder instalira ovaj dodatak u svoj pretraživač, i problem je rešen. Međutim, sajtovi koji, između ostalog, žive i od marketinga sasvim očekivano traže, i pronalaze, načine da ovu prepreku zaobiđu.

Sa druge strane, i ad blocker uzvraća udarac, pa može da, na primer, promeni svoj Javascript kako bi zavarao sisteme koji su kreirani da njega prevare, te da prepoznaje sadržaje koji predstavljaju mamac, te odbija da blokira njih, da bi potom blokirao prave reklame. Tako se marketinška odeljenja nekih web-sajtova, pojačana developerima, konstantno nadmudruju sa ad blocker timovima, što nije nužno loša stvar, budući da bi mogla da dovede do toga da se opamete oni čiji je marketing previše agresivan, te da, sa druge strane, prežive oni koji od poštenog, te miroljubivog, reklamiranja žive.

Pročitajte i:  Digitalni marketing: 3 stvari koje morate da znate

Izvor: Engadget

Facebook komentari: