Novi LiDAR sistem omogućava samoupravljivim vozilima vožnju na autoputu

Postoji dobar razlog za to što se samoupravljivi automobili ne testiraju na autoputevima, budući da LiDAR (laserski radar koji se zasniva na pulsiranju) koji koriste za navigaciju ne može pri velikim brzinama da se izbori sa okruženjima koja čini mnogo detalja, te na vreme reaguje u potencijalno opasnim situacijama.

Kompanija Velodyne bi mogla to da ispravi, a sa novim VLS-128 LiDAR sistemom. Naime, ovaj sistem ima 10 puta više sposobnosti za rešavanje ovih problema od svojih prethodnika, te može da registruje objekte na razdaljini do 300 metara, što mu omogućava da predvidi opasnosti prilikom velikih brzina. Ova mogućnost je ključna za izbegavanje opasnosti koje su moguće na autoputu, budući da je neophodno da sistem autonomnog vozila brzo donese odluku da li je neki objekat kojem se približava opasan ili ne – pa je važno da automobil izbegne životinju na putu, ali ne i da zakoči ako registruje papirnu kesu.

Novi VLS-128 obećava i brže reagovanje, jer sistem ne mora da upoređuje ono što beleži kamera sa podacima koje ima LiDAR. Novi hardver se očekuje do kraja 2017. godine, a pretpostavlja se da će cena biti visoka, budući da Velodyne cilja velike prevoznike, pre nego pojedince.

Pročitajte i:  NVIDIA, Bosch i Daimler prave autonomni automobil

Izvor: Engadget

Facebook komentari: