Piratski sajtovi za zabavu od reklama zarađuju milijarde dolara godišnje
Novo istraživanje pokazalo je da piratski sajtovi za zabavu (uglavnom za streaming i preuzimanje filmova i softvera) na godišnjem nivou, samo od reklama zarađuju ukupno 1.3 milijarde dolara. To je problem ne samo za Holivudske studije, već i za kompanije koje distribuiraju digitalne reklame.
Piratski sajtovi su najveći izvori malware zaraza, a neke od reklama na njima sadrže linkove koje hakeri koriste za krađu ličnih informacija ili za ransomware napade. To je zaključak istraživanja koje je sprovela neprofitna organizacija Digital Citizens Alliance, zajedno sa anti-piratskom kompanijom White Bullet. Oni su naveli da su identifikovali najmanje piratskih 84.000 sajtova za zabavu koji se finansiraju putem reklama.
Istraživači iz White Bullet kompanije nadgledali su godinu dana popularne piratske sajtove i aplikacije, u periodu od juna 2020. godine do maja 2021. godine. Pod nadzorom je bilo oko 6.000 sajtova i 900 aplikacija, a beležile su se i pratile reklame koje su se na njima pojavljivale. Ispostavilo se da se i veliki svetski brendovi (sa ili bez njihovog znanja) pojavljuju na ovim sajtovima, a njihove reklame su činile 4 procenta ukupnih reklama na piratskim sajtovima, i čak 24 procenta reklama u piratskim aplikacijama. Najviše su se reklamirale kompanije Amazon, Facebook i Google. Najveći procenat reklama bio je u formi „sponzorisanog sadržaja“ sa „clickbait“ linkovima koji su izgledali kao da vode ka interesantnim tekstovima i video snimcima. Ostatak reklama dolazio je od manjih kompanija, sajtova za odrasle i fraud i malware sajtova.
Iako reklame velikih kompanija nisu previše zastupljene na ovim sajtovima, one predstavljaju najveću prepreku za ukidanje piratskog sadržaja na sajtovima. Njihovo pojavljivanje čini da ceo sajt izgleda legitimnije, i „pomaže“ korisnicima da se lakše odluče da kliknu na maliciozne reklame. Većina tih reklama se na sajtovima pojavljuje nehotice.
Inicijativa pod nazivom Trustworthy Accountability Group, upozorila je početkom ove godine Amazon na obim njihovih oglasa na piratskim sajtovima, nakon čega je broj njihovih prikazivanja na njima značajno opao. To ukazuje da, ukoliko postoji volja, kompanije bi vrlo lako mogle da zabrane prikaz svojih reklama na takvim sajtovima.
Izvor: Gadget360