Podzemni tunel Elona Muska: Revolucija ili fijasko?
Elon Musk uporno pokušava da nam pokaže kako je tunel za brzi transport vozila sjajna ideja. Ipak, ima problema da taj entuzijazam prenese i na predstavnike koji bi trebalo da odobre kopanje podzemnih tunela u svojim sredinama.
Nakon što su se svi podsmevali njegovom tunelu od 2,4 kilometra koji koristi za demonstraciju projekta, sada su na red došli predstavnici gradova. Oni su došli da vide tunel kako bi odlučili da li da finansiraju ovaj projekat u svojim gradovima i državama. Ako je verovati utiscima zvaničnika, prezentacija nije prošla najbolje.
Na brojne probleme projekta skrenuli su pažnju zvaničnici zaduženi za transport u Virdžiniji. Nakon što su se provozali neverovatno futurističkim tunelom (koji izgleda tako kako izgleda jer “se i dalje unapređuje” po Musku), oni su preneli svoje utiske.
Podzemni tunel Elona Muska je klaustrofobičan
Virdžinija planira da izgradi podzemnu železničku mrežu u vrednosti od 1,3 milijarde dolara. Oni su mislili da Elon Musk može da ponudi pravo rešenje, ali više nisu tako sigurni. Oni su izneli mnoge kritike na račun tunela, a jedan od njih je – klaustrofobično iskustvo putovanja.
Naime, tunel je uzak, i deluje minijaturno. Musk je pokušao da objasni da je tunel mali kako bi ispunjavao postavljene ciljeve, a da u isto vreme bude ekonomičan i praktičan. Ipak, zamislite da vam kola stanu na pola puta, a vi morate da se izvlačite iz kola. Naravno, kako je reč o uskom tunelu, moći će da se voze samo električna vozila (jer bi se ljudi pogušili od izduvnih gasova).
Koliko je projekat realan?
Glavna briga investitora je – da li je ovaj projekat uopšte izvodljiv? Iako zvuči jednostavno, postoji mnogo zakona koji treba da se ispoštuju da bi se došlo do realizacije projekta. Za zvaničnike Virdžinije koji žele da što pre krenu sa projektom to je realan problem.
Jasno je svima da je Muskova firma The Boring Company napravila tunel koji je na nivou prototipa. Iz tog razloga je nemoguće dobiti odgovor kada će Musk kreirati tunel koji je funkcionalan i ispunjava njegova “predizborna” obećanja da će se kroz tunel kretati neverovatnim brzinama. Dok se sve to završi, testira i realizuje, ko zna ko će biti na vlasti i koji će projekat biti tada aktuelan.
Interesovanje za tunel postoji
Pored zvaničnika iz Virdžinije, projekat je prilično razorao i čelnike Čikaga. I dok je gradonačelnik Los Anđelesa veliki zaljubljenik u lik i delo Elona Muska, građani su tužili The Boring Company zbog raskopavanja. S druge strane, Las Vegas je odobrio kreiranje tunela u dužini od nešto preko 3 kilometra.
Projekat brzih tunela koji će olakšati kretanje automobila svakako nije mrtav, ali ukoliko želi da u postane komercijalni proizvod moraće uskoro da izađe iz faze prototipa. Toga je svestan i Elon Musk koji ističe da se trenutno radi na unapređenju pre svega brzine transporta kroz tunel.
Izvor: CCN