Prihodi Alphabeta skočili 26 odsto
S druge strane, troškovi Alphabeta u dugoročni kapital u proteklom tromesečju dosegnuli su 7,3 milijarde dolara, dok su godinu dana pre iznosili 2,5 milijardi. Snažan rast oglašavanja, za 24 odsto na godišnjem nivou, povećao je prihode, pa se, kažu analitičari, zasad u poslovnim rezultatima ne vidi da su korisnici interneta zabrinuti po pitanju narušavanja njihove privatnosti, nakon nedavnog otkrića da su podaci korisnika Facebook-a korišteni bez njihovog pristanka.
U proteklom tromesečju broj oglasa ili plaćenih ‘klikova’ je skočio za 59 odsto u odnosu na isto razdoblje u prošloj godini. Ipak, troškovi po ‘kliku’ smanjeni su za 19 odsto na godišnjem nivou, što pokazuje da se smanjuje i cena oglašavanja. Rezultati pokazuju, kažu analitičari, da se Alphabet dobro nosi sa žestokom konkurencijom Facebook-a na tržištu mobilnog i video oglašavanja, koje snažno raste jer su oglašivači spremni dobro da plate za nekoliko sekundi pažnje ciljanih gledalaca sadržaja. Veliki deo tih prihoda Google-a ostvareno je zahvaljujujući popularnosti YouTube-a.
Osim samog Google-a, koji obuhvata internet pretraživač i YouTube, i ostali poslovni delovi Alphabet-a u koje kompanija puno investira, kao što su hardware i ‘cloud’ usluge, beleže rast. Prihodi kompanije koji se ne odnose na oglašavanje dosegnuli su u proteklom tromesečju 4,4 milijarde dolara, što je 34 odsto više u odnosu na prethodnu godinu.
Izvor: SEEbiz