Prodaja pametnih telefona na globalnom nivou doživela „najveći pad ikad“ u Q1 2020
Uticaj COVID-19 na prodaju pametnih telefona bio je drastičan, kako tržišni analitičari primećuju da su isporuke širom sveta opale za milione u poslednjih nekoliko meseci. Iako proizvođači obično ne vole da preciziraju u vezi sa brojevima prodaje, IDC-ov Quarterly Mobile Phone treker zabeležio je da je ovo „najveći godišnji pad ikada“, sa oko 11,7%.
Najveći pad ikada
Canalys je zabeležio pad na svetskom nivou u Q1 sa 13% u odnosu na prošlu godinu, dok je Strategy Analytics zabeležio pad za 17%. Kako Neil Mawston, izvršni direktor kompanije Strategy Analytics navodi, „Samsung-ov globalni udeo na tržištu je stabilan na preko 21% i to je najveći svetski brend pametnih telefona.“ Dalje slede Huawei i Apple, jer su svi veliki proizvođači delili udar na svoju prodaju.
Prema analitičarima, kompanije koje su ostale na istom nivou ili koje su imale rast uključivale su Xiaomi i Vivo, zahvaljujući snažnoj prodaji u Indiji, gde su neki proizvodi lansirani pre nego što su započete blokade.
Stvari će se verovatno pogoršati pre nego što se poprave, kako je rekao senior analitičar Canalys-a Ben Stanton „Većina kompanija koje se bave proizvodnjom pametnih telefona očekuju da će Q2 predstavljati vrhunac uticaja koronavirusa“.
Izvor: Engadget