Reklame u podešavanjima Xiaomi telefona
Kompanija Xiaomi, četvrta po veličini kada je prodaja pametnih telefona u pitanju, kritikovana je zbog reklama koje su se pojavljivale u podešavanjima telefona, u okviru dela Android softvera, odnosno MIUI korisničkog interfejsa.
Naime, korisnici su sve češće počeli da se žale da se reklame pojavljuju previše često u okviru Xiaomi MIUI aplikacija, uključujući i muzičke aplikacije, pa čak i podešavanja za telefon. Iz kompanije su saopštili da se reklame pojavljuju samo u okviru MIUI servisa, te da nisu u vezi sa Android One telefonima, i dodali da je oglašavanje bilo, te da će ostati, vitalni deo Xiaomi internet iskustva. Korisnici bi uskoro trebali da dobiju i opciju koja bi im omogućavala da isključe reklame, a kompanija bi trebalo da poboljša oglašavanje, te omogući da se reklame pojavljuju tamo gde najmanje ugrožavaju korisničko iskustvo.
Oni koji su upoznati sa poslovanjem kompanije Xiaomi već znaju da najveći deo njenih prihoda ne dolazi od prodaje hardvera, već upravo od marketinga. Upravo zbog toga ovakav odnos prema oglašavanju i ima smisla, mada korisnici, te eksperti ističu da bi kompanija morala da osmisli strategije u okviru kojih oglašavanje ne bi uticalo na iskustvo.
We would like to inform you that the ads are placed in a manner to avoid any conflict with the actual functioning of the app. However, we will take your feedback into consideration and will always strive to give our customers the best user experience.
— Mi India Support (@MiIndiaSupport) September 17, 2018
Izvor: The Verge