Samo 13% stanovnika Srbije kupuje preko interneta
Prošle godine je samo 280.000 stanovnika Srbije putem interneta kupilo neki proizvod ili platilo račun, a čak 87 odsto nikada tako nije kupovalo ili plaćalo. Prosek potrošnje u EU po glavi stanovnika u internet trgovini je 860 evra, a u Srbiji 60 evra. U Evropi se oko 40 odsto trgovine obavi elektronskim putem, dok taj procenat u SAD iznosi čak 70 odsto. U Danskoj se gotovo celokupna prodaja obavlja elektonskim putem.
Mihailo Vesović, potpredsednik Privredne komore Srbije, kaže da se očekivao bum onlajn kupovine, ali se to nije desio. "U protekloj godini trgovina preko interneta u Srbiji dostigla je oko 120 miliona evra, što je malo u odnosu na ukupan obim trgovine i potencijal", kaže on. Od 94 odsto preduzeća koja u Srbiji imaju pristup internetu, svega 23,3 odsto njih praktikuje elektronsku trgovinu, dok je građanima ovaj vid plaćanja naročito stran, pa čak 87 odsto korisnika interneta nikada nije kupovalo ili poručivalo robu preko interneta.
Predstavnici Ministarstva za telekomunikacije i informaciono društvo i Ministarstva trgovine i usluge kažu da je u prethodnom periodu dosta urađeno na unapređenju elektronskog poslovanja i trgovine i praktično "zaokružen" zakonodavni okvir u toj oblasti.
Pomoćnik ministra trgovine i usluga Ljiljana Stanković podsetila je da je Zakon o elektronskoj trgovini usvojen u junu 2009. godine, dodajući da je Strategija razvoja trgovine usvojena u januaru te godine definisala osnovne odrednice vezane za afirmaciju elektronske trgovine. Ona je ukazala na značaj toga što je vlada u junu prošle godine usvojila Strategiju razvoja informacionog društva u Srbiji do 2020. godine, čiji je sastavni deo i Strategija razvoja elektronske trgovine. Stanković je dodala da je u novom Zakonu o trgovini, čija je primena počela 1. januara 2011, elektronska trgovina po prvi put svrstana u strukturu trgovine.
Izvor: Tanjug