Tesla autopilot izazvao tešku saobraćajnu nezgodu

Tesla se još jednom suočava sa pitanjima o pouzdanosti autopilot opcije, jer se u blizini Hjustona dogodila saobraćajna nesreća sa smrtnim ishodom, koja je pokazala koliko je ta tehnologija još uvek nesavršena. Naime, Tesla Model S iz 2019. godine zakucao se u drvo i tom prilikom su poginule dve osobe koje su se nalazile u kolima.

autopilot

Teška nesreća, a odgovornost…?

Nije poznato da li je autopilot bio aktivan u trenutku sudara, ali sve ukazuje na to – niko od putnika nije bio za volanom – jedna osoba je sedela na suvozačkom mestu, a druga na zadnjem sedištu. Model S se deklariše kao potpuno autonoman, a ovaj incident se može protumačiti na različite načine – izgleda da vlasnik vozila nije razumeo šta znači Autopilot, a šta Full Self-Driving.

Već neko vreme postoji zabrinutost da kupci vozila sa autopilotom precenjuju mogućnosti tehnologije, smatrajući da mogu da potpuno prepuste vožnju samom automobilu, pa čak i da napuste vozačko sedište (što je izgleda ovde bio slučaj). Full Self-Driving suštinski ne predstavlja potpunu autonomiju (iako bi se to iz imena moglo zaključiti), i vozač mora da bude spreman da u svakom trenutku preuzme kontrolu nad vozilom. Čak postoji i opcija koja upozorava vozača da uhvati volan, ako AI primeti da se on dugo vremena ne drži u rukama.

Pročitajte i:  Tesla zauzima prvo mesto u globalnoj prodaji EV baterija

Ova nesreća ukazala je na još jedan potencijalan sistemski problem, koji bi morao da se reši što pre. Naime, hitna pomoć i vatrogasci još uvek nisu obučeni kako da reaguju u slučaju teških sudara električnih automobila, koji su puni velikih, zapaljivih baterija. Ispostavilo se da je u konkretnom slučaju bilo potrebno čak četiri sada da se odreaguje, jer je automobil bio zapaljen, a spasioci su čak kontaktirali Teslu za pomoć i savete. Ovo ne znači da su električna vozila opasnija od običnih u slučaju sudara, već samo da vatrogasci još uvek nisu dovoljno obučeni i opremljeni za takve slučajeve.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , ,