BIZIT plus

Tesla: Nova otpuštanja donose radikalne promene

Otpuštanje ljudi je možda jedina stvar u kojoj je Elon Musk zaista dobar.

PCPress.rs Image

Stiže još otkaza

Prošlo je samo dve nedelje otkako je Tesla počela da otpušta oko deset odsto zaposlenih. Taj potez utiče na najmanje 14.000 zaposlenih. Sada stiže još otkaza. Prema izveštajima, kompanija je sada otpustila dva visoka rukovodioca i planira da otpusti još stotine zaposlenih.

Ova otpuštanja utiču na celokupni tim za “Superpunjače”, uključujući i višu direktorku Rebeccu Tinucci i 500 zaposlenih. Daniel Ho, vođa programa za nova vozila, takođe je otpušten, zajedno sa svojim timom. Javno politički tim Tesle takođe je raspušten a predvodio ga je bivši izvršni direktor Rohan Patel.

CEO Elon Musk poslao je email celokupnom osoblju koji je više ličio na pretnju nego na bilo šta drugo. “Nadam se da ove akcije jasno pokazuju da moramo biti apsolutno “hard core” kada je reč o broju zaposlenih i smanjenju troškova,” napisao je Musk. “Iako neki članovi izvršnog osoblja ovo shvataju ozbiljno, većina to još uvek ne radi.”

Pročitajte i:  Rusija ponovo upozorila da će napasti Starlink

Ovo bi moglo biti tek početak

Musk je takođe rekao da će svi zaposleni koji rade pod izvršnim direktorima koji “očigledno ne zadovoljavaju izvrsnost, neophodnost i poverljivost” takođe biti otpušteni. Kada se sve završi, broj zaposlenih u Tesli može biti smanjen i do 20 odsto. To znači više od 20.000 zaposlenih.

Koliko je Musk zaista “hard core” po pitanju smanjenja troškova?  Sud je nedavno odbio njegov predlog za paket plate koji bi mu omogućio da dobije 55,8 milijardi dolara iz Teslinog novca.

Ovo deluje kao početak loše godine za Teslu, čak i ako njena cena na berzi izgleda kao da živi u paralelnom univerzumu. Profitne marže su pale na najniži nivo u poslednjih šest godina. Poslednji izveštaj o zaradi kompanije bio je katastrofalan, sa padom profita za 55 odsto.

Cybertruck i dalje se smatra rizičnim proizvodom. Teslin softver Autopilot nedavno je povezan sa 14 smrtnih slučajeva. Takođe, navodno se odustalo od jeftinog EV vozila u korist robotaksija, jer zašto napraviti automobil koji bi svako želeo da kupi umesto nečega što će kupiti samo nekoliko taksi kompanija? Sa druge strane, Tesla zapravo ne plaća poreze, što je prilično “hard core”.

Pročitajte i:  Čip najvažniji na tržištu električnih vozila 

Izvor: Engadget

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *