U toku je Interpolova kampanja za podizanje svesti o sajber kriminalu

U toku je tronedeljna kampanja podizanja svesti o sajber kriminalu, koju je sproveo INTERPOL (International Criminal Police Organization). Kampanja će trajati do 22. oktobra, a cilj joj je da ukaže na enormni porast sajber kriminala i važnost mera zaštite.

PCPress.rs Image

#justoneclick je dovoljan

Kampanja koja je poznata pod heštegom #justoneclick, opominje na činjenicu da smo od sajber pretnji često udaljeni samo jedan klik. Sprovodi se putem socijalnih mreža i nastoji da javnost upozna sa tipovima ključnih prevara na internetu. Ovi tipovi prevara predstavljaju uopštavanje iz obilja podataka prikupljenih od država-članica, privatnog sektora, nacionalnih bezbednosnih agencija i grupa za deljenje informacija online.

Sa promenom opšteg načina funkcionisanja i stavljanjem akcenta na rad od kuće, opasnost od sajber kriminala značajno je porasla, a prevare su postale puno sofisticiranije.

Kampanja ukazuje na 3 ključne vrste pretnji o kojima treba biti informisan: ransomver, online scam i fišing i biznis imejl komrpomis. Osim toga, u fokus stavlja edukaciju o mogućnostima zaštite.

Kampanji su se priključile vlasti preko 70 zemalja, partneri iz privatnog sektora, međunarodnih  i nevladinih organizacija. Podržana je od strane AFJOC (African Joint Operation Against Cybercrime) i finansirana od strane FCDO (United Kingdom’s Foreign, Commonwealth and Development Office).

Pročitajte i:  Prevara koja krade milione od iPhone korisnika na dejting sajtovima

Krejg Džons, direktor sektora za INTERPOL sajberkriminal, upozorio je na činjenicu da smo, u situaciji kada (nekada i nehotimično) po ceo dan klikćemo na različite sadžaje, neretko u opasnosti od prevara. Zbog toga treba obraćati pažnju na šta klikćemo.

Izvor: Interpol

 

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *