Zastrašujuće je lako prevariti Teslin Autopilot da radi sa praznim vozačkim sedištem
Teslina funkcija autopilota u teoriji zvuči sigurno i uredno. Nažalost, praksa je pokazala da i najsofisticiraniji sistemi ne mogu biti apsolutna garancija da problema neće biti…
Kompanija za sad bez komentara
Vozilo ima primarnu dužnost vožnje dok vozač sedi – prisutan i spreman za preuzimanje. Osim što se takođe može naterati da radi bez vozača. Nakon fatalne nesreće u Teksasu 17. aprila, Consumer Reports su odlučili da vide da li bi nešto moglo prevariti Teslu da ostane na autopilotu bez osobe na vozačkom sedištu, s rukama na volanu. Sa težinama koje dodaju mali otpor na upravljaču, i zakopčanim vozačevim sigurnosnim pojasem – vozilo je ostalo na autopilotu i nastavilo je da vozi.
„Prema našoj proceni, sistem ne samo da nije bio siguran da li je vozač obraćao pažnju na vožnju, već takođe nije mogao da utvrdi ni da li je tamo uopšte bio vozač“, rekao je u izveštaju viši direktor auto-testiranja CR-a Jake Fisher, napominjući da druge auto kompanije imaju modele koji mogu da potvrde i pažnju i prisutnost vozača. Tesla nije odgovorio na zahtev CR-a za komentarom – i zapravo je zatvorio svoju kancelariju za odnose s javnošću krajem 2020. godine – dok izvršni direktor Elon Musk tvrdi da je Autopilot bio isključen u Model S-u koji se slupao u Teksasu.
Izvor: Mashable