Digitalno oglašavanje zabeležilo dvocifreni rast

Iako je u 2012. godini zabeleženo smanjivanje oglašivačkih budžeta, digitalno oglašavanje imalo je dvocifreni rast, navodi se u saopštenju koje je objavio IAB Serbia.

Photo: boellstiftung/Flickr

Photo: boellstiftung/Flickr

Prema zvaničnom izveštaju o potrošnji na digitalno i interaktivno oglašavanje – Adex 2012, koji na godišnjem nivou objavljuje IAB Europe (za tržište Evrope) i IAB Serbia (za domaće tržište), ukupna vrednost tržišta u Srbiji u 2012. godini procenjena je na 14,32 miliona evra, što predstavlja porast od 17,29% u odnosu na 2011. kada je u onlajn oglašavanje uloženo oko 12,210 miliona evra. Stopa rasta domaćeg onlajn tržišta je iznad evropskog proseka (11,5%) dok je najveći prosečni rast tržišta ostvaren u Centralno-istočnoj Evropi (26,6%).

Najveći rast ulaganja u Srbiji zabeležen je u kategoriji marketinga na internet pretraživačima (35%), najniža stopa rasta je zabeležena u kategoriji displej oglašavanja (12%), iako ono i dalje daje najveći doprinos ukupnoj vrednosti tržišta u 2012. godini (54,71%).

Od 3,04 miliona evra koliko je investirano u okviru kategorije ostalo, u koju spada kontekstualno oglašavanje, oglašavanje na društvenim mrežama, SEO, content marketing i drugo, preko 65% sredstava uloženo je u oglašavanje na Facebooku (1,98 miliona evra).

Tržište mobilnog oglašavanja u 2012. procenjeno je na 150.000 evra, što predstavlja rast od 200% u odnosu na 2011. godinu, a sva stručna predviđanja idu u prilog nastavku rasta ovog segmenta digitalnog tržišta.

Najveći procenat sredstava u internet oglašavanje u Srbiji uložili su proizvođači robe široke potrošnje (18%) i mobilni operateri (16%) a potom i oni koji se bave internet poslovanjem (11%) i informacionim tehnologijama (11%).

Kompletan izveštaj dostupan je ovde.

Srodne vesti

    Nisu nađene srodne vesti

Za ovaj tekst komentari su zakljuċeni.

Komentari

  1. Digitalno oglašavanje zabeležilo dvocifreni rast | eTacka
    13. June 2013. u 14:56

    […] Iako je u 2012. godini zabeleženo smanjivanje oglašivačkih budžeta, digitalno oglašavanje imalo je dvocifreni rast, navodi se u saopštenju koje je objavio IAB Serbia. Prema zvaničnom izveštaju o potrošnji na digitalno i interaktivno oglašavanje – Adex 2012, koji na godišnjem nivou objavljuje IAB Europe (za tržište Evrope) i IAB Serbia (za domaće tržište), ukupna vrednost […] Detaljnije […]


Microsoft
DevOps Testing
Bizit

Twitter