Kako Excel spaja i deli polja | PC Press

Kako Excel spaja i deli polja

Pomoću Merge i Unmerge, Excel majstorski barata veličinom i grupisanjem polja. Pisali smo o tome iz ugla Word‑a, koje su u pojednostavljenoj verziji, zajedno s tabelama nasleđene upravo od Excel‑a. Hajde da vidimo kako se taj koncept koristi na originalnoj platformi. Tokom rada s tabelama, kada neka od kolona ili vrsta postane pretesna, uvek možemo da proširimo kolonu ili povećamo visinu vrste, ali ta promena zahvata sva polja u njima, što je često vrlo nespretno i nepoželjno. Na primer, dugačak opis grupe kolone ne može da se nakon proširivanja izbalansira s prvom kolonom koja ima „uske sadržaje“. Ako se ovaj naslov odnosi na više kolona, postoje dva rešenja.

excelmergeOpis će se bez problema ispisivati iznad susednih polja, ali ova polja nastaviće da samostalno postoje i neće moći da se centrira iznad opisivanih kolona. Zato je zgodno da odaberemo sva polja u zaglavlju željenih kolona tabele i nakon toga ih spojimo u jedno polje i centriramo opis tako da bude nedvosmisleno šta sve opisuje.

Zato odaberite sva polja koja spajate, kliknite na početni Home ribbon tab pa u Alignment grupi kliknite na Merge & Center. U slučaju spajanja više polja preuzima se samo sadržaj gornjeg levog polja, a ostala polja se ignorišu i gube. Word sva polja kopira kao posebne paragrafe.

Centriranje je uobičajena akcija koja prati spajanje, ali može i bez nje. Ako želite da ga izbegnete, odaberite drugo uravnanje. Kliknite na strelicu desno od Merge & Center i potom na Merge Across ili Merge Cells.

Da podelite spojena polja, kliknite na „veliko“ polje pa na Home ribbon tab‑u kliknite na strelicu desno od Merge & Center, a onda na Unmerge Cells.

Uređuje Ladislav Struharik

(Objavljeno u časopisu PC#237)

Ostavite komentar