Najbolja rešenja za digitalni popis
Popis – zakonska obaveza, neophodna praksa, ali za mnoge domaće firme noćna mora koja danima zaustavlja normalan rad. Ponekad izgleda kao da donosi više problema nego koristi. Računari i prateća informatička oprema mogu, u zavisnosti od izabranog rešenja, učiniti popis gotovo bezbolnim ili ga dodatno otežati. Zato smo i mi napravili popis – popis firmi koje nude rešenja u ovoj oblasti, ali i popis tih rešenja.
Upravljanje dobrima, osnovnim sredstvima, odnosno inventarom je od krucijalnog značaja za svaku kompaniju, naročito ako se ona bavi prizvodnjom i prodajom fizičkih dobara. Sistem upravljanja mora biti takav da omogući balans između stabilnog snabdevanja kupaca željenim proizvodima kako bi bila zadovoljena potražnja, i uloženih novčanih sredstava u robu na lageru.
Kada se radi sa kvarljivim proizvodima situacija je još delikatnija jer treba omogućiti pravilnu cirkulacija robe u skladištu i time očuvati njenu vrednost. Otuda potreba za popisom, koji će utvrditi kako listu dobara ili osnovnih sredstava za rad, tako i njihovu brojnost i tačne lokacije.
Pravilno izveden popis može značajno smanjiti vreme potrebno za osvežavanje zaliha, ograničiti troškove i omogućiti pravilno predviđanje tempa nabavki potrebnih dobara ili osnovnih sredstava za nesmetan rad preduzeća.
Većina zaposlenih u domaćim firmama smatra popis robe u maloprodaji i veleprodaji, odnosno popis osnovnih sredstva, nužnim zlom koje se, u zavisnosti od delatnosti, mora obaviti najmanje jednom godišnje ili jednom u toku poslovnog tromesečja.
Sa ulaskom u četvrti kvartal poslovanja i približavanjem kraja kalendarske godine, koja obično znači i svođenje računa a samim tim i redovni popis, rešili smo da domaćim kompanijama predočimo nekoliko najznačajnijih rešenja što za popis osnovnih sredstava, što za ostala dobra, koja ovu neophodnu aktivnost mogu značajno ubrzati, učiniti je gotovo bezbolnom i vrlo pouzdanom.
Papir ili baza podataka
Nove tehnologije su potisnule papir kao osnovno sredstvo komunikacije u poslovnom okruženju. Komisije za popisivanje sa gomilom papira koje treba prepisati, analizirati i na kraju sačuvati relikt su mračne prošlosti. Pojavom bar kodova, RFID čipova, pojeftinjenjem uređaja za njihovo očitavanje i obradu prikupljenih podataka stekli su se uslovi da se čin popisa podigne na viši tehnološki nivo.
Sistemska rešenja domaćih kompanija, koja se uglavnom sastoje iz hardverske i softverske komponente, tako su koncipirana da rešavaju problem svakog aspekta popisa od označavanja dobara, odnosno osnovnih sredstava, preko samog popisa, do analize i sortiranja prikupljenih podataka.
Rešenja koja ćemo predstaviti na narednim stranicama omogućavaju korisnicima da pravilno definišu osobine predmeta popisa, tačnu fizičku lokaciju, kao i radnu jedinicu gde je alociran, označavanje nalepnicama sa bar kodom i njihovo pravilno očitavanje, te prenos prikupljenih podataka sa popisa u centralnu bazu podataka radi dalje obrade.
Za zaposlene koji rade na popisu ovo znači da će umesto gomile papira u rukama držati prenosne terminale, odnosno ručne računare kojima će očitavati prethodno pripremljene nalepnice na predmetima i njihovim lokacijama, a prikupljeni podaci će se bežičnim putem upisivati u bazu podataka ili će se, ako zbog fizičke lokacije stalna veza nije moguća, sinhronizovati sa bazom na centralnoj lokaciji, po obavljenom popisu.
Prednosti bar kodova i ručnih terminala koje prati i odgovarajući softver prilagođen potrebama svakog korisnika prepozanle su brojne domaće kompanije, a mi smo u ovoj sekciji odabrali nekoliko najinteresantnijih što hardverskih, što softverskih rešenja.
Kompanije AlbaTech (u saradnji sa SIS‑om), Infokod, LS Data, Sampro i Sunbar predstavile su korisnicima sistemska rešenja koja se sastoje od hardvera i softvera koji sve pokreće, dok su kompanije AB Soft, Ipsylon i Omnisoft (partner kompanije Datalab) svoju pažnju fokusirale na softverska rešenja.
Nadamo se da će vam pregled pomoći u odabiru pravog rešenja za vaše preduzeće.
Popis ne mora da bude ni težak ni dugotrajan ako imate dobar alat. AB Soft je, zahvaljujući aplikaciji koja povezuje mobilne uređaje i ERP u jedinstvenu celinu, omogućio da se ovaj posao završi bez muke. Toliko je taj alat jednostavan i pouzdan da neki korisnici AB Soft‑ovog poslovnog rešenja popis vrše svakodnevno.
Popis robe po završetku poslovne godine ili povremeni kontrolni popis predstavljaju noćnu moru za mnoga preduzeća. Osim što zahtevaju veliku angažovanost zaposlenih, često dovode do prekida prodaje i čitavog poslovanja. Stoga poslovni softver koji prati poslovanje jednog preduzeća treba da omogući adekvatnu pripremu ovog procesa, što brži, efikasniji i jednostavniji rad, bez prekida u poslovanju.
Alba tehnologije (AlbaTech) je već petnaest godina jedna od vodećih kompanija u Srbiji na polju implementacije bar kod tehnologije. Dugogodišnje partnerstvo sa kompanijom Intermec Technologies (SAD), čini da najnovija dostignuća u tehnologijama automatskog očitavanja podataka i identifikacije stižu i do domaćih poslovnih sistema. Gotovo isti niz godina traje i partnerstvo na nivou softverskih rešenja sa kompanijom „Softver informacioni sistemi“ (SIS), koja je specijalizovana za projektovanje, razvoj i implementacije informacionih sistema i rešenja.
Kompanija Infokod već gotovo čitavu deceniju bavi distribucijom opreme za automatsku identifikaciju i snimanje podataka (Automatic identification and data capture, AIDC) poznatih svetskih proizvođača kao što su Zebra, Hendheld, Unitech, JLT i Europlus. Ponuđena oprema pokriva širok spektar čitača i štampača bar kodova, što Infokod čini idealnim partnerom pri implementiranju rešenja za popis osnovnih sredstava i drugih dobara.
Više od dve decenije LS Data nudi rešenja za automatsku identifikaciju, sa namerom da poveća produktivnost, smanji greške i eliminiše potrebe za papirom u domaćim preduzećima. Ova domaća kompanija može se smatrati jednim od pionira mobilnog računarstva u našoj zemlji, a u svojoj ponudi ima proizvode tri velike svetske kompanije – Psion, Zebra i TSC, što joj omogućava da formira rešenja po meri korisnika.
Rešenja koja korisnicima Pantheon‑a donosi beogradski Omnisoft imaju zajedničku osobinu – brzinu i jednostavnost korišćenja. U skladu sa temom ovog broja i sekcije PCBiz, predstavljamo specijalnu aplikaciju za automatizaciju unosa podataka pri popisu.
Kompanija sa tradicijom, Sampro Samardžić & Son, posluje na domaćem tržištu preko dvadeset godina nudeći korisnicima najsavremenija rešenja iz oblasti POS i Auto ID opreme. Njihov POS tim čine softverski i hardverski stručnjaci sposobni da odgovore svim zahtevima u projektovanju i proizvodnji softvera i zaokruženih rešenja za potrebe poslovnih sistema.
Sunbar je osnovan 2001. godine sa ciljem da postane lider u snabdevanju POS opremom, nudeći POS rešenja uz adekvatnu tehničku podršku. Nakon više od deset godina uspešnog poslovanja Sunbar je postao kompanija koja može da pruži kompletno rešenje u snabdevanju klijenata vrhunskom POS opremom, pokrivajući sve delatnosti u kojima je neophodna automatizacija prikupljanja i obrade podataka.
(Za pregled rešenja pomenutih firmi kliknite na njen naziv)
Autor: Novak Jovanović
Objavljeno u časopisu PC Press #193