BIZIT plus

Pred organizacijama izazov odabira mobilne strategije

 Poslovno okruženje stalno se menja i pokušava da uhvati korak sa razvojem novih tehnologija. One organizacije koje su u tome sporije i tek treba da razviju alternativne mobilne strategije ili uređaje, suočiće se s jazom u tehnološkim inovacijama između kompanije i njenih korisnika.

Young Man Using Venue 8 Pro Tablet Outside On Balcony Analitičari prognoziraju da će razvoj tehnologije dovesti do novih promena u poslovnom okruženju. Juniper Research navodi da će broj smartfona i tableta dostići milijardu do 2018.godine. Dodatno, prema analitičkoj kući Gartner, globalna potrošnja za informatičku tehnologiju u 2014. godini iznosiće 3,8 triliona dolara, odnosno 3,1 odsto više u odnosu na 2013. godinu, dok tablete smatraju glavnim faktorom rasta na tržištu uređaj[i].

Zbog rastuće popularnosti tablet računara, ove godine se očekuje porast prodaje u ovom segmentu za čak 53 odsto.

Tomislav Juraga, regionalni direktor kompanije Dell za Jugoistočnu Evropu, navodi da su očekivanja zaposlenih temeljena na njihovim iskustvima kao korisnika različitih proizvoda i usluga. Zbog uvođenja novih proizvoda i aplikacija, smanjenja razlike između poslovnog i privatnog života, sve veće popularnosti društvenih medija, oni sada žele jednak izbor funkcionalnosti u svom poslovnom životu, kao što navikli da imaju u privatnom.

Kao odgovor na nova očekivanja i zahteve zaposlenih, javlja se veliki broj različitih poslovnih modela. Četiri modela koja se najčešće implementiraju su: Corporate Issued, Corporate Owned Personally Enabled (COPE), Choose Your Own Device (CYOD) i Bring Your Own Device (BYOD). Svaki od ovih modela utiče na način poslovanja, produktivnost i korporativnu kulturu, ali i na način kako se IT rešenja i uređaji nabavljaju i implementiraju u poslovnu infrastrukturu.

 Navedeni modeli dizajnirani su kako bi pomogli organizacijama da se izbore sa „inovacijskim jazom“ – disparitetom između očekivanja zaposlenih u segmentu tehnologije (najčešće repliku uređaja koje koriste kod kuće) i onoga što im kompanija može osigurati.

Facebook komentari: