Računari i Galaksija

39.-40. Oproštaj uz noćnu vožnju

W39-40Poslednja dva časa, zakazana po prvu put u terminu od 22 časa, bila su posvećena noćnoj vožnji. Spomenuta su ponovo sva svetla na vozilu i podaci o njihovoj boji i dužini “bacanja”. Podsetio sam se kako da prepoznam kada je dugo svetlo uopšte uključeno – plava lampica na tabli. Razmotrili smo skoro sva pitanja sa testa koja se tiču ove oblasti.

Vožnja je počela u prepoznatljivoj atmosferi – mraku, jer su mi termini za vožnju uglavnom počinjali u 6 sati. Posle kraće vožnje po Zvezdari bio sam iznenađen pitanjem – umem li da se odvezem do svoje kuće?! Shvatio sam da mi je, po prvi put, obećan završetak vožnje na dogovorenoj adresi. Mislio sam da će se to podrazumevati kada sam se upisivao u školu, ali je gužva zbog novog zakona brzo raspršila takve želje.

Jedva sam dočekao ovaj predlog da se sam odvezem kući. Stvarno mi je veliki pritisak na svim časovima predstavljala činjenica da sam stalno pod komandama koje me dekoncentrišu u opažanju saobraćajne signalizacije, kao i činjenica da nikada tačno ne znam gde idem. Dakle, na jednom dvočasu sam pod pritiskom koji “vozač u civilu” doživi za celu nedelju.

Sve se odigralo kako sam i očekivao. Instruktor je obećao da ništa neće pričati.

O, lepe li tišine. Podigao sam pogled, oborio svetla i krenuo domu svom. Nisam napravio ni jednu grešku i to mi je kasnije i potvrđeno. Kada sam se skoro primakao svom soliteru, zamalo da skrenem uličicom kojom su me kolege mesecima vraćale sa noćnih korektura. Tek sam večeras video da je kretanje u tom smeru zabranjeno. Na vreme sam pošao drugim putem i ubrzo se parkirao ispred zgrade.

Čuo sam da instruktor smatra da sam spreman za polaganje i testova i vožnje. Pošto sam prošli put platio 3.000 dinara za testiranje znanja, saopšten mi je termin polaganja – 30.11.2009. Ponuđena mi je i mogućnost uzimanja nekoliko dopunskih časova, ukoliko se termin za polaganje vožnje nakon položenog testa znanja oduži.

Obuka je trajala od 07. septembra do 27. novembra, dakle, skoro tri meseca.

Ne moram više da ustajem u 5 sati.

Počinjem da se ozbiljnije bavim testovima koje sam kupio u školi. Materijal se sastoji od knjige “Putokaz“ Janka Paroškaja i pripadajućeg CD-a. Ponuđen mi je i drugi CD koji sam, kao nezavisan skup testova takođe kupio (bio je narezan na prazan medijum i ispisan flomasterom). Slučajno sam pre konačnog pozdrava čuo da su testovi po kojima treba da vežbam upravo oni narezani na taj no-name medij.

Radovi-na-testu

Sažetak svih dosadašnjih časova sa kratkim komentarima

1 07.09.2009. (18.30) Prica o prednjem panelu u Golfu, svetlima i pregrevanju motora. Jedan krug voznje!
2 10.09.2009. (09.00) Prica o papucicama i menjacu, brisacima i grejanju. Jedan krug voznje!
3 14.09.2009. (10.15) Vozio oko zgrada u bloku, menjanje u prvu i drugu, paljenje i gasenje motora
4 17.09.2009. (08.15) Vozio konacno sire po gradu, znaci STOP i znak za pravo prvenstva!
5 23.09.2009. (07.00) Treca i cetvrta brzina i prenos, islo mi lose jer sam do 4 ujutru radio (korektura) i malo spavao
6 26.09.2009. (18.15) Rikverc i isparkiravanje sa okretom glave! Nisam i dalje zadovoljan
07.-08. 30.09.2009. (06.30) Dvocas. Bolje vozio drugi cas! Pustio me da vozim bez komenatra jedan deo!
9 03.10.2009. (07.45) Umereno dobra voznja. Konacno sam spremno menjao iz trece u drugu!
10 07.10.2009. (06.15) Poligon. Svidja mi se!
11 09.10.2009. (06.30) Sve vreme u kolima crtali raskrsnice. Sve sam znao jer odavno listam knjigu! Najavljeno insistiranje na pogledima.
12 12.10.2009. (07.00) Totalni promasaj. Vezbali polazak sa rucnom. Nista mi nije islo! Bolesno!
13.-15. 15.10.2009. (06.30) Dvocas! Rad po poligonu i sa jednim od mogucih puteva sa njega kojima se krece na ispitu
16 17.10.2009. (07.15) Vezbanje sa rucnom i nepravilno polukruzno sa punim okretom. Shvatanje uzbrdice.
17.-18. 21.10.2009. (07.00) Dvocas! Dobro na poligonu. Naucio da na uzbrdici pod rucnom dam jaci gas u fazi vage.
19 26.10.2009. (08.00) Instruktor rekao: majstore, da se malo odmorim. Iznervirao ga je neki klinac pre mene! Puvam se u sebi!
20 29.10.2009. (07.00) Pokazivao kako se puni dizel na pumpi. Mora da se u sto kracem vremenu provoza sa vise brzina. Rekao da pun rezervoar njemu traje 700km a djaci potrose za 600 km.
21.-22. 02.11.2009. (08.45) Dvocas! Ulazio u krivine u trecoj i polazio bez prve?? Poligon OK! Nisam video STOP!!!!!!
23.-24. 05.11.2009. (06.00) Dvocas! SLAVIJA – kruzni tok. Nije lose iako vlada haos u glavi!
25.-26. 10.11.2009. (06.00) Dvocas! Kruzni tok kod Slavije, Autokomande i Patrijarsije (najvise). Islo mi lose! Dekoncentracija i ludilo!
27 13.11.2009. (06.15) Dekoncentrisan. Krenuo preko pruge i nisam video tramvaj. Lose prestrojavanje i nedavanje desnog migavca kod iskljucenja iz saobracaja.
28.-29.-30. 18.11.2009. (07.15) Trocas! Vezbanje puteva sa poligona uz polazenje s rucnom i pravim polukruznim. Shvatio da kod nepreglednog trougla prebacim u prvu i milim…
31.-32.-33. 20.11.2009. (06.00) Trocas! Isto kao i prethodni trocas! Doterivanja…
34.-35. 24.11.2009. (05.45) ‘Dvocas! Razmatrali probleme sa testova koje sam ja odstampao. Vrlo malo voznje. Lose sam se prestrojavao.
36.-37.-38. 25.11.2009. (06.00) Trocas! Najavljena voznja po autoputu! Autoputem preko Gazele. Brzo i napeto. Vezbali i oko poligona! Platio 3.000,00 dinara za Testove.
39.-40. 27.11.2009. (22.00) Dvocas! Nocna voznja! Prica o velikim i oborenim svetlima, o svim svetlima na vozilu, i o test pitanjima. Dao mi da se odvezem do kuce.
Facebook komentari:
SBB

Tagovi: