AB Soft: Popis bez muke

Umesto da popis radite jednom godišnje zato što propisi tako nalažu, uz AB Soft‑ov softver i mobilne uređaje kontrola stanja zaliha postaje svakodnevna rutina. Rezultat je kvalitetnije i efikasnije poslovanje.

02_ABSoftZakon kaže da je obaveza svakog preduzeća da barem jednom godišnje napravi popis. Ovaj naizgled jednostavan posao za mnoge je noćna mora i odlaže se do poslednjeg trenutka. Tako, umesto da se u prazničnom raspoloženju dočeka kraj godine ili prvi dani januara, pola preduzeća s papirima i olovkama u rukama obilaze skladišta i maloprodajne objekte prebrojavajući stanje zaliha, tažeći zagubljene artikle ili razdvajajući kutije koje su se našle na istoj polici. Na kraju sve to još treba uporediti sa stanjem u robno‑materijalnom knjigovodstvu, obračunati viškove i manjkove…

Podaci nadomak ruke

Rešenje za popise integrisano u AB Soft poslovno‑informacioni sistem može vam znatno olakšati kraj godine, jer završava veliki posao za korisnike i pritom je tako osmišljen da se brzo prilagođava specifičnim potrebama preduzeća. Zahvaljujući integraciji mobilnih uređaja (handheld) u sistem, popis je postao ne samo „zakonska obaveza“ već jednostavna rutina koja se izvodi često, jer to doprinosi urednom stanju zaliha, što se posebno iskazuje u objektima s velikim i relativno nekontrolisanim dnevnim promenama stanja zaliha. Očigledan primer za to su samoposluge, gde police dopunjuju razni radnici, a prazne ih stotine kupaca koji neretko znaju da se predomisle i robu uzetu s jednog rafa posle vrate na sasvim drugu gondolu. Jedino svakodnevni popisi mogu da spreče da tokom godine nastane totalni ršum i neslaganje između stanja u knjigama i na policama.

Pročitajte i:  ERP i digitalna transformacija

popis bez muke

Popis tradicionalno počinje formiranjem lista na osnovu stanja u magacinu, odnosno na osnovu zabeleženog prometa u prethodnom periodu. Liste se štampaju i dostavljaju popisnoj komisiji. Količine s popunjenih popisnih lista zatim se unose u softver i kasnije se automatski obračunavaju viškovi i manjkovi, ažurira stanje zaliha, obračunava porez za manjkove… U procesu očigledno postoji nekoliko kritičnih resursa. Jedan od njih je vreme potrebno da se prebroje zalihe.

Za manja skladišta koja mogu da se popišu za nekoliko sati nije poseban problem organizovati dovoljan broj radnika i sve to obaviti za jedan dan – obično na kraju radnog vremena i uz prethodno obavezno knjiženje svih otvorenih ulaznih i izlaznih dokumenata.

Ali, šta ako je skladište veliko, s nekoliko desetina hiljada raznih artikala?

Prethodni scenario moguć je samo ako obezbedite brojnu radnu snagu, što nije uvek moguće, ili ako imate softver koji vam omogućava da popis radite bez zaustavljanja radnog procesa u skladištu, a softver, poput AB Soft‑ovog, zna da kasnije obračuna stanje zaliha, uzimajući u obzir ulaze i izlaze nastale tokom procesa prebrojavanja. Ili, što je najbolje, sve to uradite korišćenjem mobilnih uređaja i uz organizaciju samog popisa tako da se što manje ometa normalni radni proces. Popisne liste kreirane na početku popisa prenose se u elektronskoj formi i kasnije se prebrojano stanje direktno beleži na handheld uređaje s kojih se direktno u AB Soft‑ov ERP preuzima popisano stanje. Brzo i jednostavno, zar ne?

Pročitajte i:  Efekti i izazovi digitalizacije

Roba na pravom mestu

I od efikasnog uvek postoji još efikasnije. Na početku priče pomenuli smo da neki od korisnika AB Soft‑ovog softvera popis u maloprodaji rade svakodnevno. Dobra praksa kaže da se na kraju radnog vremena obiđu i pregledaju rafovi kako bi se utvrdilo da li je izloženi asortiman dobro sortiran i u adekvatnoj količini. Takođe, tom prilikom, izmešana roba vraća se na odgovarajuće stanje. Sve u svemu, to je rutina koja prodaju čini kvalitetnijom i uspešnijom.

Zamislite da umesto vizuelnog pregleda u ruci imate handheld kojim očitate bar‑kod, prebrojite količinu na rafu i to stanje upišete u softver na mobilnom uređaju. Po dolasku u kancelariju, podatke prebacite u AB Soft‑ov softver koji je stanje za očitane i prebrojane artikle uporedio s knjigovostvenim i sve to zabeležio na automatski generisanoj popisnoj listi. To je vašu dnevnu rutinu učinilo još boljom i sadržajnijom i omogućilo vam da radite dnevni popis, samo s nekoliko minuta dodatnog angažmana. Ko kaže da je popis noćna mora? Uz adekvatan softver, malo korisnog alata i dobre volje, sve je moguće…

Pročitajte i:  Brza implementacija iz Merit-a

www.absoft.rs

Milan Bašić

(Objavljeno u časopisu PC#215)

Facebook komentari: