BIZIT 2022

Apple pokušavao da stvori partnerstvo sa Facebook-om

Facebook i Apple su u sukobu već nekoliko godina. Apple je još 2020. najavio da će iOS zahtevati od aplikacija da traže od korisnika da se uključe u praćenje oglašavanja u različitim aplikacijama. Facebook je proveo veći deo meseci govoreći protiv Apple-ovih planova. Međutim, Facebook i Apple su u međuvremenu radili na sporazumu o partnerstvu i podeli prihoda.

Apple pokušavao da stvori partnerstvo sa Facebook-om

Apple forsira opciju zaštite od praćenja iOS aplikacija

Apple i Facebook razmatrali su uslugu pretplate koja bi nudila verziju platforme bez oglasa. A pošto Apple uzima deo kupovine u aplikaciji, uključujući pretplate, to je zaista mogao biti veoma unosan aranžman. Otkako je uvela svoje promene praćenja korisnika 2021. godine, istraživačka firma Insider Intelligence tvrdi da je 37% korisnika iPhone-a odlučilo da dozvoli kompanijama da prate njihovu aktivnost preko aplikacija. Otkako je promena stupila na snagu, Facebook je zabeležio značajno smanjenje rasta prihoda, a u poslednjem kvartalu Meta je prijavila prvi pad prihoda u istoriji kompanije.

Apple daje sve od sebe da se pozicionira kao zaštitnik privatnosti, dok je Meta sa druge strane zauzeta sa pokušajima da od metaverzuma napravi nešto. Ali barem za sada, oglašavanje je jedini značajan način na koji Meta ostvaruje prihod, tako da će kompanija morati da nastavi da se prilagođava svetu u kojem je zaštita od praćenja iOS aplikacija stvar koju većina korisnika koristi.

Pročitajte i:  Apple planira da postavi oglase direktno na karticu Today u App Store-u

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,

Leave a Reply

Your email address will not be published.