Računari i Galaksija

Automatizacija za povećanje produktivnosti štampanja

Za vlasnike malih preduzeća frustrirajuće je da čuju za sjajna rešenja koja povećavaju produktivnost, optimizuju procese i uklanjaju skrivene troškove, a da zatim saznaju da su pomenuti proizvodi, u suštini, usmereni na veće kompanije i da uključuju visoke početne troškove softvera, složene tehnološke integracije i skupo tekuće održavanje.

PCPress.rs Image

Nova realnost štampe

Istorijski gledano, automatizacija proizvodnog procesa obično je spadala u ovu kategoriju. Nju su oduševljeno usvojile veće komercijalne štamparije, koje žele da detaljno prate svoje radne procese i da izbace i najmanju operativnu neefikasnost. Onlajn štamparije velikih razmera naročito se neumorno fokusiraju na automatizaciju, jer je to ključno za njihov poslovni model velikog obima/niske cene.

Za manje firme, lokacije koje imaju možda jedan ili dva digitalna produkciona uređaja srednje klase, istina je da automatizacija može da deluje zastrašujuće i nedostupno. Ali upravo takve firme treba da učine svakog zaposlenog što je moguće produktivnijim, kako bi maksimalno uvećale vrednost koju svaki pojedinac može da doprinese. One ne mogu sebi da priušte luksuz da imaju dodatni ‘protok’ za neočekivane situacije. Osoblje je minimalno, svi rade sve po malo, a zadovoljavanje klijenta je glavni pokretač.

Komercijalna realnost je da čak i male štamparije moraju da razmotre šta može da se automatizuje u njihovom poslovanju – ne nužno zato što bi trebalo da slede proizvodne modele niskog troška svojih velikih onlajn rivala, već zato što je to način da poboljšaju produktivnost, umanje greške i otpad, kao i da umanje troškove.

Nemoguće je izbeći činjenicu da većina štamparija sada proživljava – ili su već to pokušala da prevaziđu – dramatičnu promenu u šablonima naručivanja. Oni moraju da upravljaju sa mnogo više manjih narudžbi, u poređenju sa većim tiražima iz analogne prošlosti. A većina njih stiže putem emaila, što stvara ogroman teret u pretprodukciji, gomilajući administratorske i pripremne zadatke koji su potrebni za unošenje i proveru svakog posla, stavljanje u štampu i nesmetano sprovođenje do dorade i slanja.

Pročitajte i:  Profesionalni fotoaparati će uskoro stavljati digitalni potpis na fotografije

Kad su marže sitne, od suštinske važnosti je da se dragoceno vreme ne troši na stvari koje kupcu ne dodaju nikakvu vrednost. Automatizacija rutinskih zadataka oslobađa stručne resurse da se fokusiraju na ono što će zaista pokrenuti poslovanje unapred – to jest, da rade vrhunski posao za klijente i da na zadatke pružaju kreativne ideje i rešenja.

Jo Lloyd, mentorka za Canon Ascent program, radi s pružaocima usluga štampe u EMEA regiji na programima za poboljšanje poslovanja. Ona je uverena da ne postoji firma koja ne može da ima koristi od automatizacije procesa rada, zato što čak i naizgled beznačajni dobici u efikasnosti oslobađaju vreme i omogućavaju da se te uštede investiraju nazad u posao.

Prema Jo, ključno je da se započne sa traženjem načina da se optimizuju mali, vremenski zahtevni zadaci i da se eliminišu greške, na primer pomoću softvera za proveru pre štampe koji će osloboditi vaše dizajnere da mogu da rade kreativne poslove koji se naplaćuju. A ako vam istorija narudžbina pokaže da vam ponovljena štampa umanjuje maržu, onda nije teško videti kako bi rešenje koje smanjuje prostor za grešku moglo samo sebe brzo da isplati.

Pročitajte i:  Canon pokušava da sruši tržište čipova jeftinim mašinama

Dakle, šta to sprečava male pružaoce usluge štampe da iskoriste prednosti automatizacije? U razgovoru sa ovom vrstom štamparskih klijenata, kao i sa manjim internim odeljenjima za štampu, moj utisak je da otpor prema automatizaciji spada u jedan od ova dva tabora – oni koji misle da im nije potrebna i oni koji bi je želeli, ali koji misle da je ona jednostavno prekomplikovana.

Počnimo tako što ćemo da se pozabavimo idejom da je automatizaciju teško implementirati. Bez sumnje postoji percepcija da je automatizacija složena i skupa i da je potrebna IT ekspertiza kako bi se ona uspešno integrisala i kako bi svakodnevno funkcionisala. Dobra vest je da sada postoji sve veći raspon rešenja za proces rada koja su zasnovana na cloud tehnologiji kojima štamparije mogu da pristupe na osnovu modela pretplate, bez obaveznih fiksnih troškova i bez brige o nadogradnjama i ažuriranjima, održavanju ili upravljanju. Za mala i srednja preduzeća, druga prednost cloud usluga je da su ona skalabilna, tako da mogu da rastu zajedno s poslovanjem. I nije im potrebna tehnička ekspertiza na licu mesta kako bi se podesile i održavale.

Canon klijenti, na primer, imaju pristup novom SaaS (software as a service – softver kao usluga) proizvodu koji se zove PRISMAprepare Go, koji im efektivno pruža virtuelnog asistenta za pretprodukciju, automatski preuzimajući poslove koje je kupac usluge štampe poslao preko onlajn portala, proveravajući datoteke za štampu u potrazi za greškama ili nedostajućim elementima i obrađujući ih za štampu.

Pročitajte i:  Canon pokušava da sruši tržište čipova jeftinim mašinama

A takođe postoje i klijenti koji smatraju da je automatizacija nešto što im nije potrebno. Oni su zadovoljni statusom kvo, možda zato što su zadovoljnim time što, sve dokle god posao stiže i odlazi, nema potrebe za njom. Opasnost ovakvog načina razmišljanja je da oni propuštaju prilike da olakšaju klijentima – postojećim i novim – da posluju sa njima. Tokom vremena, postoji realan rizik da će ovakav stav podstaći firme da pređu na drugo mesto, a sasvim sigurno će to predstavljati prepreku za nove poslove.

Sve više i više klijenata želi pogodnost onlajn naručivanja i slanja poslova, na primer, a dobavljači koji ne nude jednostavne mogućnosti sa-veba-u-štampu počeće da izgledaju zastarelo. Moj iskren savet tim firmama bio bi da, umesto da se fokusiraju samo na situaciju koja je danas, razmisle kuda idu i šta bi kupci najverovatnije želeli od njih u budućnosti.

Zahvaljujući cloud uslugama, automatizacija je sada dostupna i pristupačna svakoj firmi, ne samo onlajn gigantima. Bez povećavanja broja zaposlenih ili drugih fiksnih troškova, pružaoci usluge štampe mogu da postignu više, smanje troškove, povećaju zaradu i oslobode vreme kako bi pružili najbolju moguću uslugu klijentima i razvili profitabilne nove odnose.

Automatizacija se ne odnosi samo na efikasnost procesa – ona je alatka koja gradi mostove do klijenata i omogućava rast. Zbog tih potencijalnih dobitaka, rekao bih svakom štamparskom poslovanju bilo koje veličine: ne oklevajte s automatizacijom.

Opcioni CTA:

Za više informacija o Canon PRISMAprepare Go posetite ovu stranicu!

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: