BIZIT 2018 panel: Miloš Bošnjak – “Svi ćemo da završimo na cloudu, tu nema dileme”

Da li nam treba poslovno rešenje, da li ga držati u cloud-u ili na sopstvenom hardveru, kako proceniti šta nam je potrebno i koliko to platiti – sve je to bio predmet panel diskusije posvećene poslovnim rešenjima i svakodnevnoj implementaciji u Srbiji, drugog dana ovogodišnje BIZIT konferencije, koju je vodio Vojislav Gašić, zamenik glavnog urednika PC Press-a. 

Na pitanje moderatora da li informacioni sistem može da se iznajmi, da li je moguće ostati bez IT odeljenja u nekoj maloj kompaniji i koliko je taj sistem potrebno prilagođavati kako bi se sinhronizovao sa poslovnim procesima, Petar Miljković, direktor kompanije GoPro odgovara pozitivno. Kompanija može u potpunosti da iznajmi informacioni sistem. Ostatak sistema utiče na poslovne procese, pa od toga zavisi da li su i kolika prilagođavanja potrebna.

Odgovarajući na pitanja kako da male kompanije izađu sa svime na kraj i da li treba da kupuju ili iznajmljuju hardver, koliko im smeta administracija, Marko Gerdijan, vlasnik kompanije Original, je rekao da primećuju da što se više optimizuju softverska rešenja, troši se sve više papira. On smatra da je to zbog toga što ljudi ne znaju da iskoriste to što su implementirali, te na kraju ne dolaze do pravih rezultata.

Pročitajte i:  U Srbiji samo 12% firmi koristi CRM softver, a 18,4% eFakturu
Petar Miljković, CEO, GoPro

Na pitanja šta preporučuju klijentima – cloud, on-premise ili hibridno rešenje, učesnici panela su se složili da je uglavnom najracionalniji slučaj investicija u hibridno rešenje. Investiranje u sopstveni hardver zavisi od veličine preduzeća i potrebe za hardverom, te spremnosti da se to održava kako treba. Sve više se selimo u cloud, sve manje stvari imamo po diskovima u odnosu na ono što čuvamo u cloudu.

„Svi ćemo da završimo na cloud-u, tu nema dileme“, smatra Miloš Bošnjak, direktor IIB-a.

Miljković je istakao da će ipak i dalje postojati fizička skladišta informacija, ali da treba težiti da se autsorsuje sve ono što nije jezgro poslovanja.

„To je dobar recept da sklonimo sa strane sve ono što opterećuje firmu, i omogućava da se fokusiramo na svoj posao, na svoje obaveze, na svoje firme,“ istakao je Miljković.

Miloš Bošnjak, direktor, IIB

Idealan slučaj bi bio – sve na cloud. Veoma je teško obezbediti kvalitetne ljude koji će voditi računa o informacionim sistemima. Izloženo je nekoliko primera problema koji su nastali samo zbog toga što prosto nije bilo dovoljno osoba ili one nisu bile dovoljno obučene da se nose sa svim problemima koji mogu nastati u informacionom sistemu koji nije bio autsorsovan.

Pročitajte i:  BIZIT 2018: Uspešna kompanija digitalnu transformaciju percipira kao evoluciju

Zajednički zaključak panelista je da svakako treba da se razmišlja o cloud-u ili hibridnom sistemu. Čak i ukoliko postoje samo dva računara u kompaniji, postoji veliki potencijal za komplikacije u svakodnevnom poslovanju, i zbog toga je, da bi se izbegle sve negativne strane situacije kada se raspolaže desetinama ili stotinama računara, cloud idealno rešenje.

U panelu su učestvovali Miloš Bošnjak, direktor IIB-a, Petar Miljković, direktor kompanije GoPro, Marko Gerdijan, vlasnik kompanije Original, kao i Ana Brkić, direktor razvoja u kompaniji AB Soft, a moderator je bio Vojislav Gašič, zamenik glavnog urednika PC Press-a.

Ceo panel možete pogledati u video snimku ispod ili na zvaničnom BIZIT youtube kanalu:

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.