BIZIT 2019: Otvaranje konferencije i blok “Upravljanje poslovnim procesima”

BIZIT 2019, najveći IT biznis skup, koji organizuje PC Press, održan je 6. i 7. novembra u Beogradu, u Klubu poslanika. Bio je posvećen digitalnoj ekonomiji, kao i svemu onome što je neophodno svakom preduzeću danas – IT infrastrukturi i poslovnim rešenjima. Jednostavno geslo „Digitalna ekonomija” odlično je ilustrovalo temu. Videli smo robote, videli smo mnoge drage ljude, ali najvažnije – videli smo spremnost da se ključni igrači na ovom prostoru uhvate ukoštac s izazovima 21. veka!

Pozdravni govor i uvodna obraćanja održali su Vesna Čarknajev, direktorka PC Press-a, Milan Dobrijević iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, rukovodilac grupe za digitalnu agendu, kao i Aleksandar Žigić i Darko Nikolić iz kompanije Aldo Robotics.

„Za digitalnu transformaciju potrebni su pre svega znanje i spremnost za promene. Najgori smo neprijatelj sebi i svojoj firmi kada želimo da ‘samo još malo’ guramo onako kako smo navikli, jer nam je teško da mislimo, učimo, menjamo… Zato i govorimo o digitalnoj transformaciji. Promeni poslovanja kako bi se na najbolji način iskoristili potencijali novih tehnologija. I kako bi se na tim tehnologijama zaradilo”, rekla je Vesna Čarknajev.

„Imamo konstantan rast u svim područjima IT sektora. Internet usluge koristi 74,3 odsto građana, mladi između 16 i 24 godine svi koriste Internet, a 99 odsto preduzeća koristi Internet konekcije. U prvih osam meseci osnovano je 229 novih programerskih firmi. Ključna stvar u narednom periodu biće sinergija privrede i Vlade, a primetan je i veliki rast IT brucoša ove godine”, rekao je Milan Dobrijević iz Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.

Pročitajte i:  BIZIT seminar: Šta kada izostane podrška osnivaču kompanije?

Prva tema ovogodišnjeg BIZIT-a bila je Upravljanje poslovnim procesima. U okviru ovog dela održano je pet predavanja, kojima su pokriveni različiti domeni funkcionisanja biznisa s aspekta digitalne transformacije i modernog poslovanja. Milka Perišić Radivojević, šef Službe za razvoj ICT usluga za poslovne korisnike Telekoma Srbija, održala je uvodno predavanje posvećeno digitalnom poslovanju. Govorila je o osnovnim softverskim alatima koji potpomažu moderno poslovanje, a koji su dostupni poslovnim klijentima kompanije Telekom Srbija. Između ostalog, predmet izlaganja bili su Office 365, BizPlaner i Pantheon X. Svi korisnici mogu odabrati pakete u skladu sa svojim potrebama, a pomoću ovih rešenja moguće je izraditi biznis plan, operativno voditi posao, vršiti analizu, izdavati račune, organizovati sve vrste evidencija i slično.

„Od suštinske je važnosti prepoznati vrednost ovih poslovnih alata, budući da oni predstavljaju kičmu modernog biznisa. Bez njih je nemoguće – ili je makar drastično otežano – raditi u današnje vreme”, istakla je Milka Perišić Radivojević.

Sandra Drača, Business Development Manager kompanije Enetel Solutions, održala je predavanje „Integirisani IS za upravljanje inspekcijskim poslovima”. Reč je o rešenju kompanije Enetel Solutions koje omogućava promenu paradigme i uvodi digitalnu eru u savremene inspekcijske sisteme, eliminišući more papirologije karakteristično za ovu delatnost. Informacioni sistem eInspektor olakšava svakodnevno vođenje posla, uz povećanje efikasnosti i kvaliteta inspekcijskih službi. Sistem su zajedno razvili Enetel Solutions i SnT Srbija, i u potpunosti je u skladu s direktivama i propisima EU i prilagođen domaćem zakonodavnom sistemu, omogućavajući antikorupcijsku spregu koja inspekcijskom sistemu daje posebnu ulogu u sistemu vlasti i državne uprave.

Pročitajte i:  BIZIT seminar: Šta se događa ukoliko osnivač nema naslednike ili ukoliko naslednici nisu zainteresovani da preuzmu porodičnu kompaniju?

„U prednosti eInspektor-a spadaju drastično povećana efikasnost, bolje upravljanje rizicima, optimalno upravljanje inspekcijskim resursima, te povećanje transparentnosti primene inspekcijskog nadzora, ali i mnogi drugi aspekti primene, a koristi imaju svi – država, inspekcije, građani i poslovni subjekti”, rekla je Sandra Drača.

Zatim su nastupili Nikola Mehandžić, direktor poslovnog razvoja za Zapadni Balkan u Mastercard-u, kao i Bojana Gođevac, Digital Products Expert iz kompanije Telenor. Oni su govorili o budućnosti plaćanja i važnosti usvajanja inovacija i novih tehnologija u domenu elektronske trgovine. Istakli su da su kartice ubedljivo najkorišćeniji alat za plaćanje na evropskom kontinentu, kao i da su tendencije takve da će uskoro mobilni telefoni biti izjednačeni s računarima – trgovina će se podjednako obavljati preko mobilnih telefona kao preko PC računara svih vrsta.

Telenor i Mastercard su posvećeni promociji onlajn plaćanja. Cilj naše kampanje je promovisanje plaćanja jednim klikom, dajući korisnicima benefite i stvarajući naviku da koriste ovakav sistem plaćanja. Zaključili smo da korisnici žele da plaćaju platnim karticama, da je jasna i direktna komunikacija ključ uspeha, kao i da je tri meseca minimalan period da se stvori navika korisnika”.

Pročitajte i:  Otvoren BIZIT seminar 2020: Transfer biznisa u porodičnim kompanijama

„Lider u IT (r)evoluciji” bila je tema predavanja koje je održao Ivan Kokeza iz Kokeza Consulting-a. Govoreći o IT liderima u eri intenzivne poslovne digitalne transformacije, istakao je da lideri moraju biti sluge, a ne gospodari. Moraju poslednji govoriti, poslednji jesti i poslednji odlaziti s posla.

Kokeza je predstavio SAIL metodu koja edukuje menadžere da kroz iskrenost (Sincerity), autentičnost (Authenticity), integritet (Integrity) i ljubav (Love) postanu energičniji, efikasniji i uticajniji. SAIL metoda i kursevi Kokeza Consulting-a, rezultat su iskustva koje je stekao vođenjem kompanija i projektnih timova u više od 38 zemalja, u oblasti farmacije, medicinske tehnike, elektronike, softvera, nafte i gasa, biotehnologije i drugih privrednih grana.

Facebook komentari:



PC Press Hosting 2020
Tagovi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,