CeBIT – Priključi se, stvaraj i postigni uspeh

Proces digitalizacije društva već je odavno počeo, što je u direktnoj vezi sa sloganom ovogodišnjeg Cebit‑a. Više nije pitanje da li ste digitalizovali poslovne procese – to se podrazumeva. Ove godine smo videli kako digitalizacija donosi ogromne uštede, ubrzava procese, povećava efikasnost i samim tim utiče na profit.

I Angela Merkel je pokazala zanimanje za Intelov pametni vinograd
I Angela Merkel je pokazala zanimanje za Intelov pametni vinograd

Zemlja‑partner Cebit‑a ove godine je bila Švajcarska, iz koje je došlo više od 80 izlagača. Prema statistikama, ova nevelika ali uticajna zemlja od ICT‑ja prihoduje više nego od Swatch satova, što malo podseća na Srbe i maline.

Uz brojne izlagače, bitno je da posetioci nisu izostali, iako je Cebit sada u potpunosti B2B događaj. Među posetiocima je, kažu statistike, bilo oko 51% top‑menadžera i 30% investitora. Preko 100.000 kompanija iz 100 zemalja je poslalo svoje stručnjake u Hanover od 14. do 18. marta.

Primenjena rešenja

Rešenja o kojima se na prošlom Cebit‑u samo pričalo, sada su pronašla konkretnu primenu u proizvodnji, industriji, poljoprivredi… Predstavljeno je više od 500 konkretnih primera digitalizacije. Tu su naravno rešenja za VR, dronovi i mnogo, mnogo robota koji će pomagati u maloprodaji, hotelijerstvu i drugim uslužnim delatnostima. Za oko nam je zapao i Intel‑ov „Pametni vinograd“, koji sam sebe održava, mereći vlažnost vazduha i proveravajući sastav zemljišta. Iz prve ruke možemo reći da je „pametno vino“ bilo odličnog ukusa i kvaliteta.

robotPored velikih izlagača kao što su SAP, HP i Microsoft, jedan od najupečatljivijih nastupa je imala kompanija Huawei čiji je (malo je reći) štand zauzeo nekoliko stotina kvadratnih metara, na kojima su predstavljena najnovija rešenja iz oblasti robotike, komunikacija, mreža, data centara… U govoru na globalnoj konferenciji CeBIT 2016, gospodin Yan Lida, President of Enterprise Business Group Huawei, izjavio je: „Tokom procesa sazrevanja novih IKT tehnologija kao što su cloud platforme, big data, Internet of Things, software defined networks, nova IKT arhitektura sa integrisanim cloud‑pipe uređajima, počela je da se pojavljuje kao dodatna olakšica u cilju ubrzavanja procesa digitalne transformacije kompanija. Zasnovana na tehnološkim inovacijama, kompanija Huawei nastoji da stvori održiv i sveobuhvatno koristan ekosistem kroz razvoj otvorenih i fleksibilnih platformi“.

Zanimljivo je pomenuti i SCALE11 platformu za startape gde je obezbeđena podrška za prezentovanje više od 400 internacionalnih startapa o inovacijama u tehnologiji koje su danas sinhronizovane u koraku sa inovacijama biznis modela.

Srbija u Hanoveru

Domaći startap koji je izazvao veliko interesovanje - ARS Embeded Systems
Domaći startap koji je izazvao veliko interesovanje – ARS Embeded Systems

A Srbija? I ove godine nije bilo nacionalnog štanda, iako se svi slažu da bi on morao da postoji. Ipak, nekolicina entuzijasta je uspela da samostalno finansira izlazak na Cebit i svi kažu da se taj izlazak isplatio kroz ostvarene kontakte i ugovorene poslove. Tu su već tradicionalni Cebit izlagači Galeb Group, Geneko i HCP sa svojim rešenjima za fiskalizaciju i maloprodaju. Iz Novog Sada su se predstavile čak tri kompanije. Prva je FSD, a od njenog direktora Branka Mitrovića smo čuli da je za izlazak na zahtevno nemačko tržište, na kome oni već uspešno posluju, osim nastupa na Cebit‑u, potrebna i dobra lokalizacija rešenja. Kompanija DunavNet predstavila je rešenja za pametne gradove u posebnom delu Cebit‑a koji je bio u potpunosti posvećen IoT‑u.

Novosadski FSD predstavlja svoja softverska rešenja
Novosadski FSD predstavlja svoja softverska rešenja

Prijatno iznenađenje za našu ekipu je priredio novosadski startap ARS Embeded Systems koji predstavlja svojevrsni centar za projektovanje elektronike. Osnivač ARS‑a, Zoran Stanković je istakao da ARS može ponuditi kompletna rešenja za klijente – od projektovanja pa sve do izrade prototipova i implementacije, kao da je i interesovanje za njihove usluge na Cebit‑u bilo veoma značajno.

Naredni Cebit već je zakazan za period od 20. do 24. marta 2017, a prijave za izlagače su već sada moguće. Do 30. aprila 2016. izlagači mogu prijaviti svoje mesto po promotivnoj ceni (10% popusta na redovne cene). Više informacija potražite na sajtu www.cebit.de ili u zvaničnom predstavništvu sajma u Beogradu, firmi ProExpo.

Andrijana Maksimović

(Objavljeno u časopisu PC#231)

Facebook komentari:

Panasonic

PC Press CRM
Tagovi: