Društvene mreže za rast vašeg biznisa
Ako je nova valuta društvenih mreža odnos koji gradite s kupcima, koliko ulažete u njega – toliko će vam se i vratiti.
Za poslovni uspeh i rast, danas je potrebno da se povežete s kupcem i trajno negujete taj odnos, a društvene mreže, ukoliko ih koristite ispravno i strateški, mogu da budu dragocena pomoć. Ako je nova valuta društvenih mreža odnos koji gradite s kupcima, koliko ulažete u njega – toliko će vam se i vratiti.
Ukoliko ne možete sami da definišete cilj i strategiju nastupa na društevnim mrežama, trebalo bi da vam ovaj tekst pomogne nekim primerima svetske i domaće prakse i da nekoliko ideja. Međutim, uvek morate da imate u vidu specifičnost sopstvenog biznisa prilikom odabira digitalne strategije.
U praksi danas postoje četiri osnovna načina upotrebe društvenih mreža u komunikaciji i većina naloga može se podvesti pod ovu podelu ili kombinaciju dva ili više njih. To su korisnička podrška, regrutacija zaposlenih, inovacija proizvoda i indirektna prodaja.
KORISNIČKA PODRŠKA
Nalozi na društvenim mrežama danas su kod mnogih brendova produžena ruka već tradicionalne korisničke podrške. Od službe za reklamacije, preko kol-centra, online podrške, upravljanje zadovoljstvom kupaca znatno je evoluiralo. Društvene mreže brzo su postale omiljeni kanal korisnika za podršku.
Mnogi brendovi već su shvatili kako moraju da pruže informaciju i podršku korisniku na platformi koju korisnik preferira, a to su najčešće društvene mreže Facebook ili Twitter. Zato ne smete propustiti priliku ne samo da pružite podršku već i da svaku interakciju pretvorite u pozitivnu poruku za brend.
HUMAN RESOURCES
Od LinkedIn-a koji je baš za to kreirana društvena mreža, do najpopularnijeg Facebook-a i ostalih mreža… Mnogo je primera, a još više načina kako možete da iskoristite društvene mreže za predstavljanje svoje kompanije kao poželjnog poslodavca, ali i za traženje talenata i drugih radnika koji bi se uklopili u vaš tim.
Društvene mreže zbog svoje prirode postaju neizostavne u regrutovanju novih zaposlenih, jer je to kanal komunikacije koji vaša ciljna grupa koristi.
Obično su to Careers strane, poput stranice kompanije JTI u Srbiji, koja kao jedan od pionirskih projekata na svetskom nivou uspešno već dve godine komunicira sa onima koji su zainteresovani da svoju karijeru razvijaju u ovoj kompaniji.
INOVACIJA I RAZVOJ PROIZVODA
Pošto društvene mreže obezbeđuju vrlo brzu dvosmernu komunikaciju, one mogu biti korisne za inoviranje proizvoda i usluga. Slušajte i saznaćete kako korisnici upotrebljavaju vaš proizvod ili uslugu, šta žele i očekuju od vas.
Pitajte ih i sa svakim odgovorom bićete bliži svojim fanovima, ali i proizvodu koji oni žele da koriste. Takvu strategiju ima i Metalac Posuđe koje neprestano održava dvosmernu komunikaciju sa svojim fanovima na Facebook-u i želi od njih da sazna kako koriste njihovo posuđe, koje dimenzije im najviše odgovaraju, ali i kakav dizajn bi voleli da vide i kupe. I ne samo da ovaj brend sluša svoje fanove već to pretvara u uspešne poduhvate.
INDIREKTNA PRODAJA
Možda naziv nije baš najsrećniji i mnoge može da dovede u zabunu, ali to je krajnji cilj neke imidž komunikacije brenda na društvenim mrežama, pored podizanja brand awareness-a. Ako uzmete u obzir činjenicu da se 93 odsto odluka o kupovini donese pod uticajem društvenih mreža, bilo bi vam bolje da vaš brend ima dobru reputaciju tamo.
Kako društveni mediji ne služe direktnoj prodaji, fokus ovakve komunikacije jeste na uspostavljanju trajnog odnosa s vašim potrošačima. Što oni bolje budu razumeli šta vaša kompanija radi i proizvodi, lakše ćete se povezati s novim kupcima i pretvoriti ih u potrošače. Ali trudite se da izbegavate direktnu prodaju, jer vaša Facebook strana nije oglasni prostor. Na sreću, od početka 2015. godine to više i neće biti moguće zbog novog Facebook algoritma koji će smanjivati domet postova s prodajnim porukama.
Trudite se da komunicirate o dnevno relevantnim temama za vašu publiku i veza koju gradite, odnosno uspeh, neće izostati. A za oglašavanje uvek možete koristiti Facebook oglasnu mrežu i plaćene oglase koji su jasno obeleženi, ali i precizno targetirani.
Kada odlučite koji od ovih načina najviše odgovara vašem biznisu, slede konkretni koraci KAKO da sigurno krenete u društvene mreže. O tome više u sledećem broju.
Ivan Živković je kreativni i izvršni direktor agencije Pioniri Communications | pioniri.com
Objavljeno u časopisu PC Press broj 217.