BIZIT 11 - prvi dan

Društvene mreže za rast vašeg biznisa

Ako je nova valuta društvenih mreža odnos koji gradite s kupcima, koliko ulažete u njega – toliko će vam se i vratiti.

Untitled

Za poslovni uspeh i rast, danas je potrebno da se povežete s kupcem i trajno negujete taj odnos, a društvene mreže, ukoliko ih koristite ispravno i strateški, mogu da budu dragocena pomoć. Ako je nova valuta društvenih mreža odnos koji gradite s kupcima, koliko ulažete u njega – toliko će vam se i vratiti.

Ukoliko ne možete sami da definišete cilj i strategiju nastupa na društevnim mrežama, trebalo bi da vam ovaj tekst pomogne nekim primerima svetske i domaće prakse i da nekoliko ideja. Međutim, uvek morate da imate u vidu specifičnost sopstvenog biznisa prilikom odabira digitalne strategije.

U praksi danas postoje četiri osnovna načina upotrebe društvenih mreža u komunikaciji i većina naloga može se podvesti pod ovu podelu ili  kombinaciju dva ili više njih. To su korisnička podrška, regrutacija zaposlenih, inovacija proizvoda i indirektna prodaja.

 

KORISNIČKA PODRŠKA

 

Nalozi na društvenim mrežama danas su kod mnogih brendova produžena ruka već tradicionalne korisničke podrške. Od službe za reklamacije, preko kol-centra, online podrške, upravljanje zadovoljstvom kupaca znatno je evoluiralo. Društvene mreže brzo su postale omiljeni kanal korisnika za podršku.

Pročitajte i:  Guverner Kalifornije uveo veto na zakon o bezbednosti AI 

Mnogi brendovi već su shvatili kako moraju da pruže informaciju i podršku korisniku na platformi koju korisnik preferira, a to su najčešće društvene mreže Facebook ili Twitter. Zato ne smete propustiti priliku ne samo da pružite podršku već i da svaku interakciju pretvorite u pozitivnu poruku za brend.

 

HUMAN RESOURCES

 

Od LinkedIn-a koji je baš za to kreirana društvena mreža, do najpopularnijeg Facebook-a i ostalih mreža… Mnogo je primera, a još više načina kako možete da iskoristite društvene mreže za predstavljanje svoje kompanije kao poželjnog poslodavca, ali i za traženje talenata i drugih radnika koji bi se uklopili u vaš tim.

Društvene mreže zbog svoje prirode postaju neizostavne u regrutovanju novih zaposlenih, jer je to kanal komunikacije koji vaša ciljna grupa koristi.

Obično su to Careers strane, poput stranice kompanije JTI u Srbiji, koja kao jedan od pionirskih projekata na svetskom nivou uspešno već dve godine komunicira sa onima koji su zainteresovani da svoju karijeru razvijaju u ovoj kompaniji.

Pročitajte i:  Alternativna rešenja: Lov na „sledeći Twitter“

 

INOVACIJA I RAZVOJ PROIZVODA

 

Pošto društvene mreže obezbeđuju vrlo brzu dvosmernu komunikaciju, one mogu biti korisne za inoviranje proizvoda i usluga. Slušajte i saznaćete kako korisnici upotrebljavaju vaš proizvod ili uslugu, šta žele i očekuju od vas.

Pitajte ih i sa svakim odgovorom bićete bliži svojim fanovima, ali i proizvodu koji oni žele da koriste. Takvu strategiju ima i Metalac Posuđe koje neprestano održava dvosmernu komunikaciju sa svojim fanovima na Facebook-u i želi od njih da sazna kako koriste njihovo posuđe, koje dimenzije im najviše odgovaraju, ali i kakav dizajn bi voleli da vide i kupe. I ne samo da ovaj brend sluša svoje fanove već to pretvara u uspešne poduhvate.

 

INDIREKTNA PRODAJA

 

Možda naziv nije baš najsrećniji i mnoge može da dovede u zabunu, ali to je krajnji cilj neke imidž komunikacije brenda na društvenim mrežama, pored podizanja brand awareness-a. Ako uzmete u obzir činjenicu da se 93 odsto odluka o kupovini donese pod uticajem društvenih mreža, bilo bi vam bolje da vaš brend ima dobru reputaciju tamo.

Pročitajte i:  Komentar: Tržište polovnih domena

Kako društveni mediji ne služe direktnoj prodaji, fokus ovakve komunikacije jeste na uspostavljanju trajnog odnosa s vašim potrošačima. Što oni bolje budu razumeli šta vaša kompanija radi i proizvodi, lakše ćete se povezati s novim kupcima i pretvoriti ih u potrošače. Ali trudite se da izbegavate direktnu prodaju, jer vaša Facebook strana nije oglasni prostor. Na sreću, od početka 2015. godine to više i neće biti moguće zbog novog Facebook algoritma koji će smanjivati domet postova s prodajnim porukama.

Trudite se da komunicirate o dnevno relevantnim temama za vašu publiku i veza koju gradite, odnosno uspeh, neće izostati. A za oglašavanje uvek možete koristiti Facebook oglasnu mrežu i plaćene oglase koji su jasno obeleženi, ali i precizno targetirani.

Kada odlučite koji od ovih načina najviše odgovara vašem biznisu,  slede konkretni koraci KAKO da sigurno krenete u društvene mreže. O tome više u sledećem broju.

Ivan Živković je kreativni i izvršni direktor agencije Pioniri Communications | pioniri.com

Objavljeno u časopisu PC Press broj 217.

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , ,