Dugoročni uticaji ransomware napada na kompanije

Konsultantska kuća Censuswide objavila je rezultate istraživanja koje pokazuje da ransomware napadi na različite načine ostavljaju dugoročne uticaje, kako na napadnute kompanije, tako i na njihove klijente. Istraživanje je sprovedeno u Velikoj Britaniji, a rezultat je pokazao da su pogođene kompanije nakon ransomware napada u proseku podigle cene svojih usluga za 17 procenata.

PCPress.rs Image

Skoro četvrtina kompanija (22 procenta) podigla je cene između 21 i 30 procenata, dok je šest odsto kompanija podiglo cene u rasponu između 31 i 40 procenata. Čak 68 procenata kompanija je podiglo cene za 11 ili više procenata, odmah ili nekoliko meseci nakon ransomware napada. Samo jedan procenat kompanija je posle napada zadržao svoje cene na istom nivou kao i pre njega.

Veeam Data Protection Trends Report za 2023. godinu ukazuje da je 76 procenata britanskih kompanija bilo na neki način pogođeno ransomware napadima, što ukazuje na veličinu ovog problema. To istovremeno znači i da su ransomware napadi jedan od najvećih pokretača podizanja cena, kao i da predstavljaju činjenicu na koju treba računati, prilikom pravljenja biznis planova.

Pročitajte i:  Uvodnik: EPS, ransomware i još ponešto

Međutim, podizanje cena proizvoda i usluga nije jedina mera koje su kompanije preduzele nakon napada. Prema istraživanju, u 78 procenata kompanija je nakon napada došlo do smanjenja broja zaposlenih. Od toga, 47 odsto kompanija se na tu nepopularnu meru odlučilo u periodu od šest meseci nakon napada. Na taj način, napadnute kompanije su svoje operativne troškove u proseku smanjile za 17 procenata, dok je 11 odsto kompanija smanjilo troškove za 21 ili više procenata.

Menadžeri u kompanijama su prilično zastrašeni činjenicom da mogu ponovo da budu žrtve ransomware napada. Čak 70 procenata veruje da bi u takvom slučaju morali da zatvore svoje kompanije. Razlog je što je oporavak od napada dugotrajan i poguban po poslovanje. U proseku, kompanijama je potrebno oko dva meseca da ponovo dostignu normalan nivo poslovanja, dok je u 16 procenata slučaja, taj period bio između tri i šest meseci.

Izvor: Betanews

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,