eDepo – ekologija bez papirologije

Jedna od naših najvažnijih dužnosti danas jeste briga o planeti kako bismo je sačuvali za buduće generacije. Softver se nameće kao prirodan saveznik u tom poduhvatu.

O ekologiji se mnogo piše, priča i debatuje, a države širom sveta donele su zakone i uredbe kojima se propisuje način na koji se mora postupati sa otpadom, zahtevajući opsežnu i preciznu dokumentaciju o generisanju otpada, transportu, postupku uklanjanja i slično.

Jedna Excel tabela, dve Excel tabele… 100 Excel tabela!

Za upravljanje otpadom u skladu sa Zakonom o zaštiti životne sredine u Srbiji, neophodno je kreirati dnevne i godišnje izveštaje o količinama „proizvedenog“ otpada, lokacija na kojima se on nalazi, načinu na koji će se transportovati i reciklirati i o još mnogo drugih podataka koji su neophodni kako bi država bila sigurna da se otpad zbrinjava i skladišti na način koji najviše pogoduje životnoj sredini.

Uobičajeno, evidencija o otpadu vodi se kroz Excel tabele, što ne bi bilo toliko strašno da nije neophodno pratiti svaku promenu stanja određene vrste otpada, na određenoj lokaciji. Pretpostavimo da imate 10 vrsta otpada i 10 lokacija – to je 100 tabela koje na kraju godine treba konsolidovati u jedan izveštaj koji država propisuje. I tu nije kraj – neophodno je da vodite evidenciju o operaterima (firmama koje imaju dozvolu za transport otpada) i kretanju otpada, ugovorima koje s njima imate, kao i o izveštajima o laboratorijskim ispitivanjima otpada, koje su neophodne da bi se utvrdilo da li je otpad opasan ili ne.

Pročitajte i:  Počeo je projekat uklanjanja 88.000 tona plastike iz Pacifika

eDepo – mali zeleni pomoćnik

Firma Extreme razvila je softversko rešenje eDepo, za evidenciju upravljanja otpadom čiji je osnovni zadatak da eliminiše nepotrebnu administraciju i smanji rizik od nastajanja greške, obezbeđujući sve neophodne informacije za ispunjenje zakonskih regulativa, u bilo koje vreme i na bilo kom mestu.

Šta eDepo radi?

Program eDepo omogućava da se podaci o kreiranju i zbrinjavanju otpada unose na jednom mestu. Svi zaposleni koji se nalaze na različitim lokacijama unose informacije u eDepo, koji onda ima dovoljno informacija da sve neophodne izveštaje napravi sam, automatski.

Ovako centralizovane podatke eDepo koristi i da pruži dodatne informacije, kao što je npr. trenutno stanje za svaku vrstu otpada po svakoj lokaciji.

Osim toga, jedna od glavnih prednosti eDepo‑a u odnosu na „ručno“ vođenje evidencije jeste to što se smanjuje mogućnost za nastajanje greške, koja se tipično javlja u situacijama u kojima se barata velikim brojem podataka.

Softversko  eDepo rešenje sadrži i posebnu sekciju koja čuva podatke o operaterima – koje ugovore sa operaterima imamo, do kada oni važe, kao i za koji vid transporta i koju vrstu otpada dati operater ima dozvolu, a pored toga i sekciju koja pruža informacije o laboratorijskim izveštajima sa ispitivanja otpada.

Pročitajte i:  Kako uništavanje planete utiče na koeficijent inteligencije

Sve informacije koje eDepo sadrži moguće je pretraživati po ključnim rečima ili filtrirati tako da se traženi dokument ili informacija nalaze na klik ili dva.

„Razvoj ovakvih uskospecijalizovanih softverskih rešenja, kao što je eDepo, predstavlja nam posebno zadovoljstvo: to su rešenja koja daju trenutne rezultate, a klijenti vide korist odmah nakon implementacije.

Klijentima koji su do sada trošili dane i dane svakog marta kreirajući Godišnji izveštaj o otpadu 1 koji se mora dostaviti Agenciji za zaštitu životne sredine, a sada ga dobijaju na dva klika, nije potrebno da čekaju izveštaj o isplativosti investicije da bi uvideli razliku i znali da je investicija bila dobra“, kaže Aleksandar Dimić, program menadžer iz firme Extreme.

www.extreme.rs

(Objaljeno u PC#250)

Facebook komentari: