Facebook blokira širenje lažnih vesti
Tokom prethodnih godina preduzeli određene mere da smanje proizvodnju i distribuiranje lažnih vesti na toj društvenoj mreži, Facebook je preduzeo nekoliko koraka kako bi sprečio pojavljivanje lažnih vesti i reklama. Trenutno je oglašivačima onemogućeno da plasiraju reklame koje su u sklopu tekstova koji su označeni kao netačni od strane organizacije koja se bavi proveravanjam sadržaja u okviru oglašavanja i izveštavanja. Sada u kompaniji preduzimaju dodatne mere, pa ako se na određenoj Facebook stranici konstantno dele tekstovi koji su lažni, tim stranicama više neće biti dozvoljeno da se reklamiraju na Facebook-u. Lažne vesti utiču na to da se izgubi poverenje u medij koji je plasirao vest pa opada i u društvenu mrežu na kojoj je plasirana. Radi se na tome da se spreči širenje lažnih vesti u tri ključna područija: zaustavljanje ekonomske dobiti oglašivača lažnih vesti, građenje proizvoda koji će sprečiti širenje lažnih vesti i pružanje pomoći ljudima tako što će biti informisaniji kada naiđu na ovakvu vest.
Ovo ažuriranje će pomoći da se smanji distribucija lažnih vesti što će sprečiti stranice koje promovišu takve vesti da zarađuju. Pronađene su stranice koje koriste Facebook reklame kako bi izgradile veću publiku radi širenja svojih vesti. Ako stranica konstantno deli vesti koje je treća strana proverila i obeležila da su lažne, ta stranica više neće moći da kupuje reklame na Facebook-u.Time bi trebalo da se donekle zaustaviti epidemija širenja lažnih vesti, kao i rast broja čitalaca koji bi mogli da poveruju u razne internetske prevare ili političke vesti kojima je cilj manipulacija biračima. Dakle, cilj ovih stranica je dezinformacija i zarada koju dobijaju njihovim širenjem uz pomoć našeg klika na lažnu vest.
Facebook hoće da izgradi društvenu zajednicu koja je bolje informisana i ima poverenje u društvenu mrežu na kojoj ima nalog.
Izvori: Facebook