Facebook ukinuo oko 200 aplikacija
Kompanija je objavila da je dosad obavila analizu hiljadu aplikacija u sklopu istrage koju je 21. marta naložio CEO Mark Zuckeberg. Osnivač, najveće društvene mreže na svetu, tada je rekao da će se istražiti sve aplikacije koje su imale pristup ogromnoj količini informacija, pre što im je kompanija ograničila pristup 2014. Facebook je pogodila kriza poverenja kod korisnika, oglašivača, zaposlenih i investitora, nakon što je priznao da su podaci o oko 87 miliona ljudi, većinom iz SAD-a, došli u ruke firme Cambridge Analytice koja ih je iskoristila u političkim kampanjama.
Nakon izbijanja skandala, u Americi, i u Evropi je otvoreno nekoliko službenih istraga, a Zuckerberg se nekoliko puta izvinio zbog kršenja privatnosti korisnika Facebook-a. Cambridge Analytica je 2014. putem psihološkog upitnika na koji je odgovorilo 270.000 osoba prikupila podatke o 87 miliona korisnika ove društvene mreže. To je britanskoj firmi omogućilo da stvori dragocenu bazu podataka pre nego što ju je angažovala ekipa kampanje Donalda Trumpa.
Lični podaci su u središtu poslovnog modela Facebooka i drugih tehnoloških platformi, poput Twitter-a i Googl-a, jer omogućava bolje usmeravanje reklamnih, trgovačkih ili političkih sadržaja.
Izvor: SEEbiz