Računari i Galaksija

Formula 1 će početi sa upotrebom VAR sistema

Sezona Formule 1 2021. godine je, blago rečeno, završila neuredno, a FIA se nada da će VAR tehnologija sprečiti ponavljanje. Kao deo niza izmena, Formula 1 implementira virtuelnu kontrolnu sobu trke, srodnu Video Assistance Referee (VAR) koju vidite u fudbalu. Rezervna kopija će sedeti van staze i koristiti vezu u realnom vremenu sa direktorom trke za sprovođenje pravila koristeći najsavremenije tehnološke alate.

formula 1 uvodi var

Verštapen ili Hamilton – VAR će odlučivati

Direktoru trke će takođe biti isključena direktna radio komunikacija kako bi se smanjio pritisak. I dalje će biti moguće postavljati pitanja, ali će za to postojati stroga procedura. Ovaj potez dolazi nakon kontroverznog završetka Velike nagrade Abu Dabija u decembru 2021. godine. Luis Hamilton je bio vodeći u trci, sa pet vozača u krugu koji su vozili iza sigurnosnog automobila i sprečavali rivala Maksa Verstapena da realno ospori Hamiltonovu poziciju. Međutim, direktor trke Majkl Masi doneo je kontroverznu odluku da pusti vozače u zaostatku da se oslobode prolazeći pored sigurnosnog automobila, dajući Verstapenu mnogo lakši put da ospori vođstvo Hamiltona. Uz pomoć svežih guma, Verštapen je prošao Hamiltona koji je koristio istrošene gume, da bi pobedio u trci i osvojio ceo šampionat.

Hamiltonov Mercedes tim se žalio na Masijev poziv ukazujući na pravila koja zahtevaju da se svi automobili sami opuste i da se trka nastavi u sledećem krugu, a ne odmah. Tim je takođe tvrdio da je Verštapenovo prednje krilo nakratko prošlo pored Hamiltona dok je bio iza sigurnosnog automobila. Redari trke su odbili žalbu.

Nema garancija da će virtuelna kontrolna soba poboljšati sprovođenje pravila F1. Međutim, ovo i VAR predstavljaju promenu u tehnikama suđenja. Čini se da su sportske lige sve manje zadovoljne da se oslanjaju isključivo na ljudsku procenu — tehnologija ne zamenjuje direktore trka ili sudije, ali bi mogla da obezbedi da njihovi pozivi ostanu pod lupom.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: