BIZIT 11 - prvi dan

Google lansirao RCS chat za američke Android korisnike

SMS poruke su zauvek promenile način na koji komuniciramo, ali više ne ispunjavaju potrebe modernih korisnika, budući da im nedostaju funkcije na koje su ovi navikli zahvaljujući aplikacijama koje konstantno evoluiraju u okviru pametnih telefona. Upravo zbog toga je Google, godinu i po dana od kada je prvi put predstavio RCS Android platformu, ovaj format otvorio za korisnike iz Sjedinjenih Američkih Država.

PCPress.rs Image

RCS, poznat i kao Advanced Communications, Joyn i Message+, je protokol koji predviđa znatno napredniju platformu od aktuelne, a nastao je saradnjom više kompanija 2007. godine, da bi ga godinu dana kasnije usvojila organizacija GSMA. Prema setu specifikacija za RCS, koji je GSMA objavila 2016. godine, korisnici će moći da dele svoje lokacije sa drugim korisnicima, šalju fotografije, te audio i video snimke visoke rezolucije. RCS će podržavati  i internet video pozive i audio poruke, kao i privatne razgovore, budući da će poruke biti enkriptovane.

Do 2017. RCS je prihvatilo i pokrenulo tek 49 telekomunikacionih kompanija, a od evropskih to su Deutsche Telekom i Vodafone. Proizvođači opreme i uređaja su nešto brži u prihvatanju nove tehnologije: do sada su se na podršku novoj platformi obavezali Alcatel, Asus, HMD Global, HTC, LG, Lenovo, Samsung, Sony, i ZTE, a što se proizvođača softvera tiče, među velikim kompanijama pozivu su se za sada odazvali samo Google i Microsoft.

Pročitajte i:  YouTube ažuriranje donelo velike greške

Korisnici RCS mogu da aktiviraju preko Android Messages, a mnogi Android uređaji su opciju već dobili kao podrazumevanu, dok će oni kod kojih to nije slučaj morati da je preuzmu preko Google Play Store-a. RCS je do korisnika do sada stizao samo preko provajdera, a u slučaju da su prihvatili novi format, te je to što novi protokol nisu usvojili svi u isto vreme uticalo je na usporavanje procesa.

Google RCS vidi kao otvorenu platformu koja će u budućnosti zameniti zatvorene sisteme kao što je iMessage, ali je RCS protokol ipak samo polovina strategije da se preuzme vođstvo u trci za B2C (Business-to-Consumer) razmenu poruka. Drugi deo je Google business messaging, koji kompanija već implementira u Maps i search, što znači da bi kompanija na kraju ipak mogla da zadobije nezanemarljivu prednost na ovom polju. Još uvek nije jasno da li će, i do kada, korisnici moći da biraju koju platformu za razmenu poruka žele, pa ostaje da se vidi hoće li prelazak na novi protokol biti potpuno bezbolan, i kada će RCS stići i u ostale delove sveta.

Pročitajte i:  Google i Volkswagen pokreću novu saradnju

Izvor: The Verge

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , ,