I blog pomaže

Kompanijski sajt je neophodan, a Extreme.RS je odličan primer dobro organizovanog i fokusiranog kompanijskog nastupa. Ali, prekaljeni ratnici nikada ne pucaju iz jednog oružja, pa je blog izvanredan način da se sajt dopuni

Donedavno, blog je označavao individualnu formu izražavanja ili, eventualno, tematski jedinstven Web izraz omanje grupe istomišljenika. Forma bloga ni danas ne posustaje, varijacije u toj formi su sve veće, pa sam termin blog već dugo uspešno izmiče čvrstoj definiciji.

Jedno je sigurno – zahvaljujući tome, blog i ostaje popularan jer ono što je rečeno u blogu, ne mora nužno da bude suvoparno zvanično jer je dozvoljena, pa čak i poželjna, lična nota pripovedača. A gde bi to bilo poželjnije nego u misiji humanizacije ICT sveta, gde sve odiše pravilima i definicijama iza kojih stoji surova matematika. Blog je logičan izlaz da se izađe iz uobičajenog klišea i da se čitaocima ponude razumljivija objašnjenja o tome šta stoji iza softvera, šta je i čemu služi CRM ili zašto su zaradili virus iako imaju antivirusni program.

Ujedno, blog.extreme.rs se pokazao i kao odlično rešenje da se otvore vrata kolegama iz kompanije koji nisu iz marketing odeljenja da kažu svoje mišljenje, stav ili da podele savet i otkriće. Marketing često ima potrebu da govori u superlativima, dok ljudi iz razvoja, implementacije, tehničke podrške, pa i prodaje imaju mnogo konkretniji i neposredniji način izražavanja, koji svi mi uglavnom više vrednujemo i radije čitamo. Da ne pominjemo činjenicu da je količina njihovih konkretnih i neposrednih iskustava gotovo neiscrpan izvor informacija za kojima svi vapimo u neposrednom radu i nude rešenja za kojima nekad satima guglamo.

Deluje jednostavno, ali razvojni put ovakvog bloga može da bude veoma komplikovan. Najpre, Extreme je krenuo samo sa idejom da blog bude otvoren za sve koji žele da pišu, da ne bude centralizovan u marketingu, ali se ispostavilo da one koleginice i kolege koje imaju šta da kažu imaju i najmanje vremena da to urade. Dakle, izazov je bio uklopiti tu novu obavezu u svakodnevni radni tempo. Druga stvar koja, bar na početku, zadaje mnogo glavobolje je samo pisanje – uglavnom su retki oni koji su pisali u tom formatu i, koliko god blog bio slobodna forma, potrebno je vreme da se naviknemo na novi izraz. Deluje jednostavno, jednostavnije nego pisanje „formalnih“ tekstova, ali zapravo blog traži lični izraz i potrebno je vreme da se pronađe taj „glas“ u kom se neko oseća udobno i prirodno.

Ipak, blog.extreme.rs je preležao sve „dečije bolesti“ i pronašao put do čitalaca, jer nudi zanimljive teme ispričane na neposredniji način. U pitanju su najrazličitije teme iz sveta softvera, a biraju se tako što se Extreme tim trudi da česta pitanja klijenata tematski grupiše i na njih odgovori kroz odgovarajući tekst na blogu. Takve teme se uglavnom odnose na često postavljana pitanja, na neke male trikove i savete, ali i na softverska rešenja o kojima se ne zna ili ne govori mnogo.

Kao ozbiljna kompanija, Extreme često organizuje seminare i radionice u okviru preprodajne i postprodajne podrške, a blog se pokazao i kao odlična „produžena ruka“ ovih aktivnosti. Praktično, ono što se inače deli sa posetiocima softverskih radionica sada je dostupno i široj publici. Dodatna vrednost je što je ovako zapisano znanje ipak bolje sistematizovano, grupisano i uobličeno i što na blogu ostaje za kasniju referencu i deljenje s korisnicima.

Značajan deo bloga posvećen je bezbednosti, pa Extreme nastoji da podeli upozorenja, savete i preporuke za sigurnije korišćenje IT resursa, naročito u periodu kada se pojačane aktivnosti pojedinih malicioznih programa. Tako su veliku pažnju privukli tekstovi koji daju objašnjenja i rešenja za trenutno aktuelnu napast zvanu Cryptolocker.

Naravno, Extreme ne želi da forsira blog kao svoj primarni način nastupa, ali želja im je da se tu okupe ljudi koje zaista zanima ova tematika, koji imaju šta da kažu ili da pruže povratne informacije. Zato posetite blog.extreme.rs jer ćete možda baš tu pronaći rešenje vašeg problema ili naći način da nešto uradite bolje, brže i efikasnije.

Voja Gašić

Objavljeno u časopisu PC#229

Facebook komentari:
SBB Solutions Tagovi: ,