ePlaneta

Izveštaji pokazuju da su električni automobili nestabilniji od onih koji koriste gorivo

Consumer Reports je objavio opsežnu rang-listu pouzdanosti vozila, a rezultati su bacili hladnu vodu na pouzdanost električnih vozila i plug-in hibrida. Istraživanje kaže da električna vozila pate od 79 odsto više problema sa održavanjem od onih na gas ili dizel, dok plug-in hibridi imaju 146 odsto više problema.

PCPress.rs Image

Problemi oslikavaju rastuće bolove industrije sa relativno novom tehnologijom dok planeta postavlja rekordne temperature, a naučnici upozoravaju da se rokovi brzo približavaju kako bi se sprečila globalna klimatska katastrofa.

Najpouzdaniji azijski automobili

Anketa je uključila članove CR-a o problemima sa njihovim vožnjama iz prošle godine, prikupljajući podatke o 330.000 vozila. Podaci publikacije uključivali su modele od 2000. do 2023. godine, pored nekoliko (rano lansiranih) modela iz 2024. CR je proučavao 20 „problematičnih područja“, uključujući relativno manje probleme kao što su škripe kočnice ili polomljena unutrašnja obloga i još problematičnija u vezi sa menjačem, motorom ili baterijom EV. Broj potencijalnih problematičnih područja varira u zavisnosti od tipa: vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem imaju 17, EV imaju 12, tradicionalni hibridi imaju 19, a plug-in hibridi imaju svih 20.

Pročitajte i:  Čip najvažniji na tržištu električnih vozila 

Publikacija je kombinovala podatke sa sopstvenim testiranjem na stazi, rezultatima ankete o zadovoljstvu vlasnika i bezbednosnim informacijama. Zatim ga je usredsredio da bi svakom brendu dodelio brojčanu ocenu (od 100).

Hibridi bez priključka su postigli dobre rezultate, a istraživanje je pokazalo da pate od 26 posto manje problema od vozila na gas i dizel. CR je istakao najpouzdanije brendove u tom prostoru, uključujući Lexusove UX i NX Hibrid i Tojotine Camri Hibrid, Highlander Hibrid i RAV4 Hibrid.

Kada bi samo plug-in hibridi (PHEV) mogli da uživaju u tim ocenama. Umesto toga, njihova duža lista problematičnih tačaka dovela je do 146 odsto više problema od tradicionalnih vozila na gas. Među lošim svetlima spadaju Chrisler Pacifica, koji je postigao neverovatnih 14 od 100, i Audi Q5. Međutim, nekoliko PHEV modela prkosilo je očekivanjima kategorije, uključujući „istaknute“ kao što su Toyota RAV4 Prime i Kia Sportage. Nekoliko drugih, uključujući BMV X5, Hyundai Tucson i Ford Escape, postigli su „prosečan“ rezultat u pouzdanosti.

Potpuno električni automobili i terenci, vozila kojima mnogi proizvođači automobila žele da popune svoje prodajne prostore do 2030. godine, imaju osrednje prosečne ocene: 44 i 43, respektivno. Električni pickup-i, najnovija tehnologija u grupi, možda nisu iznenađujuće postigli lošije rezultate sa prosekom od 30.

Pročitajte i:  AI mapira 3D prostor pomoću 2D kamera 

Lexus je došao na prvo mesto među EV brendovima. Svi osim jednog od njegovih modela postigli su iznad proseka ili bolje u CR-ovim ocenama. A jedini izuzetak, NX, je i dalje imao prosečan rezultat. Tojota je takođe dobro prošla, uključujući SUV 4Runner, koji CR opisuje kao „među najpouzdanijim modelima u anketi“. Međutim, njegov električni pikap Tundra postigao je loše rezultate. Ostali EV sa natprosečnim rezultatima uključuju Acura RDX i TLX.

Nekada praktično sinonim za električna vozila, Tesla je imao ukupne rezultate u sredini paketa (pored brendova kao što su Chevrolet, Buick, Ram, Cadillac i Dodge). CR kaže da EV pogonski agregati kompanije Elona Muska imaju tendenciju da rade bolje od onih tradicionalnih proizvođača automobila.

Regionalno gledano, azijski proizvođači automobila su imali najviše prosečne ocene u anketi od 63. Evropske kompanije su bile druge sa prosekom od 46, dok su američki brendovi pali sa donekle razočaravajućim rezultatom od 39.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: