Ja, chatbot: Veštački sagovornici u prirodnim razgovorima

Chatbot-ovi su počeli da postavljaju i prilično privatna pitanja, što je, izgleda, najprirodniji način da se započne razgovor sa mašinom. Jedna od takvih „mašina“ je i Jam, chatbot koji voli da raspravlja o aktuelnim dešavanjima, ekologiji, pop kulturi, te mnogim drugim tamama.

Radi se o novoj generaciji sofisticiranih chatbot-ova koji podražavaju način na koji komuniciraju pravi ljudi, a koje se razlikuje od suvoparnog načina komuniciranja po principu pitanje-odgovor. Startap koji stoji iza ovog servisa postoji već tri godine, a Jam informacije razmenjuje sa oko 150 hiljada ljudi koji uglavnom pripadaju mlađim generacijama. Komunikacija se odvija preko Facebook Messenger-a, a u tonu koji je neobavezan, te podseća na situacije u kojima nam prijatelj prenosi neki događaj iz života.

Da bi se komunikacija dodatno umekšala tu su i emotikoni, GIF-ovi sa prizorima iz popularne kulture, te linkovi ka viralnim sadržajima. Jam chatbot najradije „raspravlja“ o aktuelnim click-friendly vestima koje se često i lako dele, a korisnici na poruke mogu da odgovaraju, samo što servis funkcioniše bolje ako izaberu neki od već ponuđenih odgovora.

Pročitajte i:  Google Play Store aplikacije i problem malicioznog adware-a

Najveći problem je to što bot mora da vodi razgovor, jer u suprotnom njegove funkcije postanu brzo ograničene, a kreatori uprkos tome veruju da bi ubrzo mogao da postane korisna alatka za velike medijske kuće koje bi na taj način mogle da brže i prirodnije promovišu svoje sadržaje.

Izvor: The Jakarta Post

Facebook komentari:

BIZIT 2020

IT Edukacija
Tagovi: , , , , ,