Koliko znamo o školskom danu naše dece?

Usled Covid-19 pandemije, prvi put našli smo se u vrlo čudnoj situaciji da se ceo naš svet konzervirao u četiri zida u kojima živimo. Zamenili smo školu, posao, kafić, bioskop i sva ostala mesta socijalizacije za svoju kuću i sve vreme bili smo upućeni na ukućane.

PCPress.rs Image

U situaciji u kojoj su deca pratila nastavu na daljinu, zbog smanjene socijalizacije i nedostatka interakcije sa svojim nastavnicima, okrenula su se roditeljima za podršku i prepričavanje možda do sada neispričanih školskih priča. Postavilo se i jedno bitno pitanje, koliko zapravo znamo o školskom danu svoje dece?

„Ja nisam ni znala da u školi mog deteta imamo program ‘Škole za 21. vek’, rekla nam je Milica, roditelj učenika jedne osnovne škole iz Niša nakon odgledanog vebinara o osnovnim veštinama iz ovog programa. „Čim se stvari vrate u normalu, raspitaću se kod nastavnika o tome u kojoj se meri program u našoj školi sprovodi.”

Da li znamo šta je sve to novo u školi?

Mnogobrojni projekti koje Ministarstvo prosvete, nauke i tehnologije pokreće, kao i nevladine i humanitarne organizacije, između ostalih i British Council, imaju za cilj reformu školskog sistema i njegovu digitalizaciju. Dešava se da zbog ograničenih resursa, nedostatka vremena a nekada i volje, nemaju sva deca priliku da budu deo ovakvih inicijativa unutar iste škole te ni roditelji ne znaju baš uvek koje se mogućnosti njihovoj deci pružaju.

Pročitajte i:  Četvrta sezona NIS Energy: nova energija za budućnost

PCPress.rs Image

Zahvaljujući ne tako lepim okolnostima, dobili smo priliku da naš program „Škole za 21. vek”, neposredno predstavimo roditeljima kroz serijal vebinara i otvorimo kanal direktne dvosmerne komunikacije. Imali smo sreću da je više od 5000 zainteresovanih roditelja i/ili nastavnika sa zapadnog Balkana bilo uključeno u ove onlajn događaje na kojima smo predstavili praktične primere veština kritičkog razmišljanja, rešavanja problema i programiranja koje ovaj program uvodi u učionice. Ciljevi koji se postižu upotrebom ovih veština jesu da dete stiče mogućnost da sagledava probleme iz više uglova, da poboljša ne samo svoje znanje gradiva već i socijalnu inteligenciju, a pre svega da s roditeljima provodi vreme u konstruktivnijim razgovorima.

Čini se da je Covid-19 znatno ubrzao sve prethodne pokušaje da se obrazovanje digitalizuje i pokazao svima u sistemu da se zapravo neke stvari mogu, i trebaju, menjati kako bi više odgovarale vremenu u kojem živimo i načinu na koji mlađe generacije konzumiraju sadržaje i uče. Takođe, bilo je veoma važno i to što su sami roditelji, makar nakratko, bili u koži nastavnika te su imali priliku da pažljivije rade sa svojom decom, da budnije obrate pažnju na sadržaj gradiva i da čuju o novitetima koji se uvode u učionice.

Pročitajte i:  Četvrta sezona NIS Energy: nova energija za budućnost

Korisna adresa: BritishCouncil.rs

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , ,