BIZIT plus

Moodle platforma za učenje na daljinu

U dinamici savremenog doba u kome živimo i radimo profesionalnost institucija ogleda se, između ostalog, i u uvek pripremljenom planu za krizne i vanredne situacije. Iako je, naravno, najlepše raditi u regularnim uslovima u kojima je moguće održati redovan lični kontakt i produktivnost bez velikog stresa, Fakultet za medije i komunikacije imao je pripremljenu i razrađenu strategiju za sve uslove rada, pa i za situaciju pandemije u kojoj smo se globalno našli.

PCPress.rs Image

S obzirom na to da smo odgovorni za zdravlje preko 2000 ljudi, te da su i naši studenti i naši zaposleni često u kontaktima sa kolegama i saradnicima iz inostranstva, rešili smo da reagujemo brzo, te da, po proglašenju pandemije, pređemo na onlajn režim rada. S obzirom na to da se na studijama bavimo pitanjem medija i komunikacija, ali i da stečena znanja praktično koristimo, imali smo već pripremljene onlajn platforme za učenje koje smo u ovim trenucima samo maksimalno aktivirali kako bismo nedostatak ličnog kontakta studenata i profesora nadomestili svim raspoloživim tehničkim mogućnostima za virtuelni susret.

U tome su se angažovali kako fakultetski stručnjaci iz IT službe, tako i sami studenti, koji su efikasnom organizacijom informacija kroz društvene mreže i fakultetske onlajn grupe doprineli opštoj informisanosti i smanjenju stepena zabrinutosti svih uključenih u proces nastave.

Važne informacije za studente na jednoj platformi

Kako saopštava sistem administrator Fakulteta za medije i komunikacije Zvonko Stanković Banjeglav, FMK je od početka svog postojanja nastojao da studentima pruži što više i da ide u korak sa digitalnim tehnologijama. Još od 2011. godine fakultet koristi Moodle platformu (LMS – Learning Management System), koju danas koriste najveći svetski univerziteti.

PCPress.rs Image

Moodle platforma omogućava studentima da pristupe elektronskim udžbenicima, elektronskoj biblioteci, stranicama predmeta svih studijskih programa, kao i svim drugim materijalima neophodnim za uspešno savladavanje gradiva. Takođe, tu se nalaze sve neophodne informacije vezane za sam Fakultet, rasporedi predavanja i ispita, ali i zahvaljujući multifunkcionalnosti platforme postoji mogućnost organizovanja onlajn testova (kolokvijuma i ispita).

Google Hangouts Meet za snimanje online predavanja

Što se tiče onlajn predavanja, firma Google je, čiji GSuite for Education paket koristimo, sa razvojem pandemije odobrila svim korisnicima GSuite paketa korišćenje Google Hangouts Meet aplikacije sa čak 250 korisnika koji mogu da učestvuju u video pozivu, te nam je ta aplikacija postala prvi izbor za onlajn predavanja. Dodatna opcija Google Meet-a, koja dozvoljava snimanja video razgovora, omogućila je profesorima da ne samo drže onlajn predavanja, već i da ga snime i postave na stranicu svog predmeta i time ga učine dostupnim studentima koji zbog nekog razloga nisu mogli da prisustvuju onlajn predavanju. Proces prijave ispita, pregleda ocena i studentskih uplata je rešen korišćenjem sistema FIS, koji koriste svi fakulteti Beogradskog univerziteta.

PCPress.rs Image

Pozitivne reakcije studenata

Za ovih nedelju dana, koliko fakultet u celini radi u onlajn režimu, studentkinje i studenti imaju uglavnom pozitivne utiske. S obzirom na to da i sami pripadaju digitalno orijentisanoj generaciji, nije im bilo teško da istovremeno sa prelaskom fakulteta u onlajn režim u potpunosti počnu da prate nastavu, uključuju se u nju, konsultuju se sa profesorima i rade zadatke, čime je omogućen nesmetani rad fakulteta i u periodu vanrednog stanja. Student Digitalnog marketinga, Zoran Pešić, koji je zajedno sa još nekoliko svojih kolega fakultetska desna ruka među redovima studenata po pitanju održavanja komunikacije u digitalnom prostoru o ovoj tranziciji kaže:

“Na Fakultetu za medije i komunikacije sam od prvog dana imao priliku da se susretnem sa fakultetskim onlajn servisima. Pored internog bloga, studentskog servisa za prijavu ispita i FMK imejl naloga, Fakultet je prisutan i na svim većim društvenim mrežama. Studentima nije strana mogućnost informisanja, ispunjavanja obaveza i komuniciranja sa predavačima putem različitih digitalnih platformi. Upravo je to razlog zašto smo se svi veoma brzo i bez većih poteškoća prilagodili novonastaloj situaciji. Nakon što je doneta odluka da se pređe na onlajn sistem rada usled pandemije korona virusa, svi smo dobili detaljna uputstva kako će se nastava odvijati i koje alate ćemo koristiti. Pored striminga u realnom vremenu, predavanja se redovno snimaju i zajedno sa prezentacijama i literaturom postavljaju na stranice predmeta, tako da im možemo pristupiti u svakom trenutku.”

PCPress.rs Image

Zoran takođe dodaje da je lično veoma zadovoljan kako nastava funkcioniše u ovom periodu, te da smatra da je fakultet u najkraćem mogućem roku omogućio da i u ovim vanrednim okolnostima nastava ostane redovna, a studentkinje i studenti neuskraćeni za znanje, lični i profesionalni napredak.

Tokom trajanja vanrednog stanja zaposleni Fakulteta za medije i komunikacije nastaviće da prate i realizuju sve tekuće procese nastave. Sve službe redovno rade, tako da nas uvek možete virtuelno posetiti i uveriti se u dobru energiju koju smo uspeli da zadržimo.

Autor: Prof. dr Dragana Stojanović, Prodekanka za nastavu Fakulteta za medije i komunikacije

Facebook komentari: