Maxi 2024

Konstraktivni Metalac

Twitter nalog kompanije Metalac odiše drugačijim i svežijim pristupom, pa je već na prvi pogled jasno da ga ne kontroliše AI i da je s kupcima i korisnicima moguće ostvariti prisniji i kvalitetniji kontakt.

PCPress.rs Image

Kada bi društvene mreže bile osobe, Instagram bi bio vesela i lepršava tinejdžerka koja voli da se šminka i presvlači po ceo dan. Facebook bi bio sredovečni bumer (pleonazam alert), koji po ceo dan sedi u trenerci i smišlja fore za predstojeću slavu. TikTok, kao mlađi brat gorepomenute tinejdžerke, ima potencijala, ali ga niko ne shvata ozbiljno jer se previše glupira, ali OK, to je u skladu s njegovim godinama. A Twitter – e, pa on bi mogao da bude onaj čudak, možda i IT-jevac, koji nema baš veliki krug prijatelja, ali oni koji su bliski s njim znaju da je veoma duhovit i inteligentan, iako ume da bude hejter. Njegovo poverenje i prijateljstvo je najteže zadobiti i s njim ste stalno u nekom probnom periodu.

Metalac Grupu danas čini pet proizvodnih (posuđe, sudopere, bojleri, kompozitni materijali, kartonska ambalaža i automobilski delovi) i 10 trgovinskih preduzeća, od kojih su četiri u inostranstvu (Crna Gora, Hrvatska, Rusija i Ukrajina).

Upravo zbog ovoga, kompanije često izbegavaju Twitter ili ga koriste kao sredstvo za bržu komunikaciju s korisnicima kroz DM, kao na primer banke ili telco operatori. Ali dalje od toga retko ko ide jer korisnici Twitter-a zahtevaju iskrenost i otvorenost i ne libe se suočavanja s najtežim društvenim temama. Na Twitter-u je kritika oštra i greške se teško opraštaju. Za Twitter su potrebni domišljatost, duhovitost i brzo reagovanje, pa brendovi po sistemu „lakše ćemo”, budžete usmeravaju na druge mreže.

Pročitajte i:  Bluesky postovi su konačno otvoreni za javnost 

Metalac u stendap režimu

Jedan od svetlih primera uspešne kompanijske prezentacije na Twitter-u pruža Metalac AD iz Gornjeg Milanovca. Na Twitter-u su još od 2011, a u samom opisu profila šaljivo im piše da bi ga otvorili još 1959. godine (kada je i osnovan Metalac), samo da je tada Twitter postojao.

PCPress.rs Image

Njihov Twitter nalog čini kombinacija provokativne, neposredne, otvorene i duhovite komunikacije, ali i borba s nekim od ne tako lakih pitanja i komentara pratilaca, odnosno spremnost i na pozitivne i na negativne komentare. Ono što zaista ne srećemo često kod brendova jeste to da Metalac ume da se našali na svoj račun i bez ljutnje odgovara na prozivke pratilaca.

Ipak nije sve išlo tako lako i brzo. Prvi viralni tvit s nekoliko hiljada fejvova i više stotina komentara objavljen je u januaru 2021.

PCPress.rs Image

Sada Metalac ima više od 17.000 tvitova koji su pogledani preko 23 miliona puta.

Uz muziku do uspeha

U prošloj godini Metalac je svoju popularnost iskoristio da organizuje humanitarnu akciju, u okviru saradnje s pobednicom Beovizije Konstraktom, pozivajući pratioce na proaktivnost i društveno angažovanje.

Pročitajte i:  Indija traži od X-a visok stepen cenzure zbog protesta

PCPress.rs Image

Naime, Konstrakta je u svom nastupu na Pesmi za Evroviziju koristila emajlirani lavor i stakleni bokal. Kreativni ljudi iz Metalca i agencije Pioniri Communications, s kojima Metalac sarađuje više od 10 godina, setili su se da su pre 30 godina proizvodili lavore i bokale i došli na ideju da ponovo proizvedu jedan takav set i poklone ga Konstrakti i tako upotpune njen performans. Ovu svoju ideju su podelili na Twitter-u i posle nepuna dva sata Konstrakta se javila.

PCPress.rs Image

Cela priča je dobila neverovatnu medijsku pažnju. Više od 30 Web portala u Srbiji i regionu podelilo je priču, a predstavnici Metalca gostovali su uživo na više TV kanala, radio-stanica, podkasta i konferencija. U želji da ovu medijsku popularnost iskoriste u humanitarne svrhe, Metalac i Konstrakta su dogovorili proizvodnju i prodaju limitirane serije setova lavor&bokal, a celokupan prihod bi išao Nacionalnom udruženju roditelja dece obolele od raka – NURDOR, za izgradnju nove roditeljske kuće u Beogradu. Akcija je uspela, svih 500 setova je prodato, a NURDOR-u je 23. maja prošle godine donirano 2,5 miliona dinara.

Pročitajte i:  X potvrdio da je zabranio sve pretrage vezane za Taylor Swift, kako bi joj zaštitili bezbednost

PCPress.rs Image

Nije slučajno

Ali Twitter nalog nije jedina snaga ovog brenda. Metalac je online prisutan na pet tržišta, četiri društvene mreže i poseduje tri Web shop-a. Na mrežama imaju skoro 500.000 pratilaca, što je zaista sjajan broj za lokalni brend. Još jedna od redovnih šala s Metalčevog Twitter-a je prozivanje kolega s drugih društvenih mreža.

PCPress.rs Image

Iako smo poznati po skromnosti i tome da ne volimo da se hvalimo, i mi u PC Press-u smo primetili „najbolje online stvari” iz Metalca – 2016. smo na BIZIT-u predstavili njihov Web shop i društvene mreže, a 2020. smo Metalcu dodelili nagradu za najbolju Internet prodavnicu. Ove godine, više nego zasluženu nagradu odnosi Twitter nalog.

Metalac.com

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,