Linkovi ka autoritativnim sajtovima loši za SEO?

Džon Miler, Guglov analitičar trendova, razbio je mit o tome da je za dobro rangiranje na Guglu poželjno linkovati sajtove autoriteta.

PCPress.rs Image

SEO zapravo drugačije funkcioniše

Poznato je da je jedna od SEO strategija za poboljšanje kotiranja sajta, linkovanje na sajtove autoriteta. Miler objašnjava da ova praksa vuče korene iz istraživanja iz 1998. godine i rada koji je objavio Džon Klejnberg. Klejnberg je predložio metod istraživanja Guglovog algoritma, u kojem je analiziranim veb stranama dodeljivao 2 vrste poena: “Hub score” i “Autority score”.

HITS alogritam” baziran je na ideji da su pojedini sajtovi na svojim, profesionalno uređenim stranama, imali linkove koji su vodili ka kvalitetnim sajtovima, Takvim sajtovima dodeljivan je “hub score” i nazvani su “habovima”.

Druga ideja podrazumevala je činjenicu da su visokokvalitetni sajtovi akumulirali linkove sa hub-strana. Ovakvi sajtovi nazvani su “autoritativni sajtovi” i dodeljen im je “autoritative score”. Vremenom je SEO zajednica prihvatila praksu linkovanja na sajtove autoriteta i od tada ova praksa opstaje.

Pročitajte i:  Najveći Apple kritičari su ljuti na novi porez na App Store  

Međutim, Miler tvrdi da je taktika linkovanja ka autoritativnim sajtovima neutemeljena, jer je najvažnija činjenica zanemarena: Google nikada nije koristio HITS algoritme!

Drugo, iako ne postoji ni jedan jedini rad koji potvrđuje famozno SEO verovanje, niti ga je Gugl ikada potvrdio, ideja da će Guglov algoritam možda ipak uzeti u obzir sadržaje linkovane na pomenuti način i dalje opstaje. I to, ni manje ni više, nego kao deo najbolje SEO prakse.

Ipak,  Miler izdvaja slučaj u kojem ima smisla koristiti linkove ka pouzdanim sajtovima. To je slučaj kada je sadržaj stranice originalan i kvalitetan i, uz ovaj uslov, sadrži i link ka sajtu na koji se poziva. Tada ima šanse da Guglov algoritam prepozna sadržaj kao kvalitetan i afirmiše ga.

Pred nama je zadatak da ramislimo koje bi se vrste linkovanih sadržaja mogle dopasti Guglu. Ovo je naročito važno za portale, koji treba da kreiraju što više originalnog sadržaja.

Izvor: searchenginejournal

 

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,