Mastercard: Jaka korisnička autentifikacija kao neprocenjiv saveznik pri kupovini na internetu

Digitalna plaćanja postaju sve zastupljenija, olakšavajući nam mnogobrojne svakodnevne aktivnosti. U uslovima sve užurbanijeg načina života, vreme predstavlja neprocenjiv resurs, a kupovina u pokretu, u bilo kom trenutku i sa bilo kog mesta, nam daje mogućnost da značajno uštedimo vreme i da sate koje bismo inače potrošili čekajući u redovima u banci, pošti, supermarketu ili tržnom centru preusmerimo na aktivnosti koje su nam zaista važne. Ipak, sigurnost plaćanja jeste, i uvek će biti, na prvom mestu!

Kompanija Mastercard je posvećena neprestanim unapređenjima u tehnologiji plaćanja, čineći onlajn plaćanja brzim i jednostavnim, ali pre svega sigurnim, baš kao što su to i plaćanja na POS terminalima.

Imajući gorenavedeno na umu, Mastercard dugi niz godina unapređuje svoju tehnologiju plaćanja – počevši od Mastercard SecureCode servisa, do današnje verzije ovog servisa – Mastercard IdentityCheck‑a.

Kada pričamo o digitalnim plaćanjima u Evropskoj uniji, ne možemo a da ne spomenemo PSD 2 direktivu koja je stupila na snagu 14. septembra 2019. godine – ova direktiva zahteva jaku korisničku autentifikaciju ili Strong Customer Authentication (SCA) za sva elektronska plaćanja. Cilj ove direktive je da zaštiti korisnike čineći obavezom za banke i netradicionalne finansijske institucije poput fintech kompanija da koriste bar dva od tri postojeća faktora za potvrdu plaćanja. Metode autentifikacije su bazirane ili na znanju, posedovanju ili na identitetu – tako da bi se potvrda plaćanja zasnivala ili na nečemu što znamo, posedujemo ili jesmo. Ovo suštinski znači da onlajn kupovina zahteva dvofaktorsku autentifikaciju kojom bi se potvrdila plaćanja – a na izdavaocima kartica ostaje da odluče koje će faktore koristiti. Klijenti se, recimo, mogu autentifikovati putem jednokratne lozinke koju su dobili ili putem push notifikacije iz aplikacije, ili putem SMS poruke – ili pak korišćenjem senzora za otisak prsta ili drugim biometrijskim funkcionalnostima modernih smart uređaja.

Pročitajte i:  Black Friday popusti: Kako do najveće uštede

Veća sigurnost – veće poverenje

Ova regulativa se odnosi na sve izdavaoce kartica i trgovce koji posluju u regionu Evropske unije i smatra se da će ovaj korak pomoći da se poveća poverenje u elektronska plaćanja na nivou evropskog tržišta.

Verovatno se pitate kako se sve ovo odnosi na korisnike koji možda nemaju smart telefone, a imaju potrebu da kupuju na internetu – u ovom scenariju, koristiće se jednokratna lozinka putem SMS poruke za autentifikaciju identiteta – osiguravajući da niko ne ostane zapostavljen prelaskom na novu tehnologiju.

Ako govorimo o srpskom tržištu, iako Srbija još uvek nije deo Evropske unije, pa samim tim PSD 2 regulativa nije još uvek obavezna – to ne znači da finansijske institucije ne mogu već danas da počnu da primenjuju jaku korisničku autentifikaciju biometrijom. U budućnosti sa velikom verovatnoćom možemo očekivati napredne metode autentifikacije bez obzira što je metod potvrde putem lozinke koja se dobija  SMS porukom trenutno najdominantniji metod autentifikacije na našem tržištu.

Pročitajte i:  U Srbiji 73% korisnika finansijskih usluga su online kupci

Korisna adresa: Kompanija Mastercard

Facebook komentari:

SBB

PC Press 10GbE
Tagovi: , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.