Meta koristi AI u nastojanju da smanji diskriminaciju

Kompanija je obećala smanjenje diskriminacije pomoću novog sistema.

PCPress.rs Image

VRS – Variance Reduction System 

Meta želi da smanji diskriminaciju putem AI tehnologije. Kompanija uvodi sistem za smanjenje varijanse (VRS) u SAD. Novi sistem treba da osigurava da oglasi odgovaraju prihvatljivoj ciljnoj publici. Odnosno, da se neprikladni oglasi ne prikazuju određenim kulturnim grupama.

Kada dovoljno ljudi vidi oglas, sistem mašinskog učenja upoređuje ukupnu demografiju gledalaca sa onima koje marketinški stručnjaci nameravaju da dosegnu. Zatim, sistem podešava aukcijsku vrednost oglasa odnosno verovatnoću da ćete ga videti, da bi se on češće ili ređe prikazivao određenim grupama.

VRS nastavlja da radi tokom celog prikazivanja oglasa. Meta, navodi da je svesna potencijalnih problema sa privatnošću. Kompanija naglašava da sistem ne može da predvidi starost, pol ili procenjenu etničku pripadnost pojedinca. Takođe, tehnologija diferencijalne privatnosti uvodi smetnje koje sprečavaju veštačku inteligenciju da nauči pojedinačne demografske podatke tokom određenog vremena.

Metoda protiv diskriminacije će se u početku primenjivati na stambene oglase. VRS će primenjivati za kredite i zapošljavanje u SAD-u u narednoj godini, navodi Meta.

Pročitajte i:  Meta se zatvara u Turskoj

Ova promena dolazi nakon više od godinu dana rada zajedno sa Ministarstvom pravde i Odeljenjem za stanovanje i urbani razvoj. Meta je optužena 2019.godine da je omogućila diskriminaciju u oglasima za stanovanje dozvoljavajući oglašivačima da isključe određene demografske kategorije, uključujući i one zaštićene Zakonom o pravednom stanovanju.

U nagodbi iz juna 2022.godine, gigant društvenih medija je navdeo da će primeniti VRS i ukinuti alatku „Specijalna publika oglasa“ čiji algoritam je navodno doveo do diskriminacije. Meta je već ograničila ciljanje oglasa 2019.godine kao odgovor na tužbu.

Meta nije sama u pokušaju da ograniči diskriminatorne oglase. Google je zabranio oglašivačima da ciljaju oglase za kredit, stanovanje i zaposlenje od 2020.godine.

Međutim, tehnologija koja se koristi za borbu protiv diskriminacije je relativno nova. Neće biti iznenađujuće ako drugi internet servisi implementiraju sopstvene sisteme slične VRS-u sve dok se Meta-in AI pokaže efikasnim.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , ,