Nacionalni kontakt centar za bezbednost dece na Internetu

U saradnji sa kompanijom Asseco SEE, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija je najavilo zajednički projekat koji će iznedriti objedinjeni kontakt centar namenjen bezbednosti dece na Internetu.

Ideja iza nacionalnog kontakt centra je stvaranje jednog mesta na kojem će svi građani moći da prijave štetne, neprimerene i opasne sadržaje na Internetu. Radnom doručku za medije prisustvovali su Tatjana Matić, državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, Igor Brnabić, direktor Sistema integracija i Dejan Đokić, direktor infrastrukturnih servisa kompanije Asseco SEE.

Zajednički projekat je predstavljen kao rešenje koje će pod jedan krov ujediniti sve državne institucije, a sa idejom da se prijave sa jednog mesta prosleđuju odgovarajućim nadležnim organima: socijalnim službama, prosveti, policiji, tužilaštvu…

S obzirom na moderne tehnologije, koje su otvorile vrata raznim sadržajima koji su dostupni deci, ali i kao sredstvo komunikacije koje se prečesto koristi za ono čemu nije namenjeno – vređanje, ponižavanje i ucenjivanje. Novi portal će svakako obuhvatiti i društvene mreže kao sistem komunikacije i prijavljivanja neke vrste ugrožavanja bezbednosti dece. Kontakt centar će se osloniti i na telefonski centar, ali i na moćni portal, koji će objediniti i umnogome olakšati svu komunikaciju. Kontakt centar omogućiće roditeljima, nastavnicima, ali i svim drugim građanima, kao i samoj deci, kada posumnjaju da su bezbednost ili prava deteta na internetu ugrožena, da prijave takav slučaj ili sumnju, ali i da se informišu o potencijalnim opasnostima na internetu.

Pročitajte i:  Matić: Pregovori Srbije sa Alibabom strogo poverljivi

Osim adekvatnog i efikasnog rešavanja problema, samim tim i smanjenja stope zloupotreba Interneta, osnivanje Kontakt centra omogućiće i vođenje statistike o vrsti, načinima i pokušajima zloupotreba, pa će se na taj način videti po prvi put koje su najveće opasnosti kada je u pitanju Srbija

Kontakt centar bi trebao da počne sa radom u februaru i u startu će imati radno vreme od 8 do 16h, a na telefone će se javljati operateri koji će biti zaposleni u kompaniji Asseco SEE. Za ovaj projekat iz budžeta Republike Srbije izdvojeno je 15 miliona dinara kao inicijalna investicija, a naglašeno je da će kasniji troškovi održavanja biti mnogo manji. Takođe je interesantno da će građani koji prijave neku vrstu ugrožavanja bezbednosti preko sajta ili putem SMS-a bibi obaveštavani o tome kome je ta prijava prosleđena i kako ide sam tok rešavanja iste.

Facebook komentari: