Top50 Glasaj

Najbolje igre za Android telefone 2020.

Igre za smartfone gotovo su dostigle igre za kompjutere i konzole, a popularne igre prilagođene mobilnoj platformi osvojile su armije mladih… i onih malo starijih. Pripadaju raznim kategorijama igara: RPG, pucačine, strateške igre, sportske igre, puzzle, avanture, simulacije… Izabrali smo nekoliko igara koje beleže najveći broj preuzimanja, a time i ostvaruju najveću zaradu.

Asphalt 9: Legend

Asphalt je jedna je od najpopularnijih serija „trkačkih“ igara za Android. Napravila ju je kompanija Gameloft iz Pariza, osnovana 1999. godine. Najpopularnije igre u seriji su Asphalt 8: Airborne i Asphalt Xtreme, a Asphalt 9: Legend je najnovije izdanje koje se pojavilo u julu 2018. godine. Ono je dostiglo vrlo visok nivo vizuelnih standarda, koji se mogu uporediti sa igrama na desktop računarima.

U poređenju s prethodnim igrama serije Asphalt, verzija 9 donosi nekoliko novih karakteristika. To se pre svega odnosi na prestižnu liniju automobila (trenutno ih ima 118, dok ih je pri lansiranju igre bilo 48), nove šeme upravljanja (uključujući i opciju autopilota – Touch Drive), trkačke režime, kao i ponovo implementiran shockwave nitro iz verzije Asphalt 6: Adrenaline. Radi u režimu automatske vožnje, pa se može reći da je ovo više strateška nego trkačka igra, ali se ta opcija može isključiti i komande preuzeti u svoje ruke, što nije opcija za svakoga.

Cilj igre nije toliko pobeda u trci, koliko osvajanje novih automobila. Oni se ne mogu direktno kupiti, već se osvajaju rešavanjem zadataka: završetak trke, zauzimanje određene pozicije, vreme driftovanja, korišćenje turba… Postoje tri režima igre: Career (igrač završava poglavlja od nekoliko serija trka za određenu klasu automobila ili proizvođača), Multiplayer (igrač se takmiči s drugim igračima u realnom vremenu) i Event (igrač učestvuje u dnevnom ili nedeljnom takmičenju). Automobili su raspoređeni u klase (D, C, B, A i S). Započinje se sa automobilom najniže klase (D), a zatim poboljšavate njegove karakteristike ili dobijate bolji modeli automobila ispunjavanjem opisanih zadataka.

Call of Duty: Mobile

Call of Duty je pucačina „u prvom licu“, za više igrača, koju je razvila kineska kompanija Timi Studios. Oktobra 2019. godine objavljena je Activision za Android i iOS mobilne operativne sisteme. U prva tri dana preuzeta je više od 35 miliona puta, postavši tako igra s najvećom početnom zaradom u istoriji. Po statistici, najviše igrača dolazi iz Indije, a zatim iz SAD. Po tematici i kvalitetu, slične ovoj su igre PUBG Mobile i Fortnite.

Pročitajte i:  "Sleep as Android" za zdraviji san

Call of Duty je jedna od najpopularnijih arkadnih igara svih vremena, ima za tematiku Drugi svetski rat, Hladni rat, kao i zamišljene ratne sukobe u budućnosti. Kao i većina FPS igara, stavlja igrača u poziciju vojnika ili avanturiste koji „iz prvog lica“ puca u sve što mu se nađe na putu. Najčešće ispred sebe na ekranu vidi pušku, ruku koja je drži, nišan, skalu koja pokazuje energiju i količinu municije kojom raspolaže.

Ažuriranje igre koje je stiglo 2020. godine donelo je mnoge novine i unapređenja. Nudi se novi režim „20 protiv 20“ igrača u Battle Royale modu (Warfire) i implementirani su elementi prostora za oružje sa PUBG Mobile platforme. Prepoznatljiv korisnički interfejs i visoke performanse savršeno su optimizovane za mobilne uređaje. Pritom se koriste brojne kultne multiplayer mape Call of Duty serije za stone računare.

Kratak tutorijal opisuje osnovne komponente igre, počev od kreiranja sopstvenog lika, preuzimanja i unapređenja oružja, kao i napredovanja po nivoima. Mogu se osvojiti i dnevne nagrade, svakog dana sve veće, a sedmog dana ostvaruje se bonus. Iako je CoD Mobile besplatna igra, postoji i niz sadržaja koji mogu da se kupe (Premium Pass, Premium Pass Plus). Može se igrati vezivanjem za nalog društvene mreže CoD ili preko Facebook naloga, ali i kao gost.

Critical Ops

Još jedna vrlo tražena igra s pucanjem iz prvog lica je Critical Ops, u kojoj se igrači bore s teroristima na različitim urbanim nivoima. Ima vrlo široku multiplayer online zajednicu za druženje i formiranje timova koji će se međusobno boriti. Brza je i prilično zahtevna, za uspeh su potrebni refleksi ali i taktičke veštine. Jedini nedostatak joj je nedovoljno kvalitetno oružje, kakvo imaju PUBG, Fortnite ili Call of Duty. Objavila ju je novembra 2018. kompanija Critical Force, ali su od tada usledila raznorazna unapređena.

Pročitajte i:  Isplivali su novi detalji o Android aplikacijama na Windowsu 10

Critical Ops trenutno nudi tri načina igre. Prvi nosi naziv Defuse („ukloni fitilj“). Na bojnom polju sukobljavaju se dva tima, od kojih jedan postavlja eksplozivnu napravu i trudi se da dođe do detonacije, dok drugi tim pokušava da deaktivira napravu i onemogući detonaciju. Drugi scenario, Deathmatch, podrazumeva borbu dva tima u cajtnotu, pri čemu je svaki metak bitan, dok se treći režim, Gun game, odnosi takođe na borbu dva tima uz akcenat na pojedinačnim akcijama, pošto svaki igrač na svoj način koristi raspoloživo oružje.

Pokemon Go

Pokemon Go je interaktivna igra proširene realnosti. Napravila ju je američka kompanija Niantic za Android i iOS uređaje, a realizovana je u saradnji s kompanijom Nintendo. Cilj igre je traženje pokemona, „džepnih čudovišta“ (POCket MONster). Igra se prvi put pojavila još u julu 2016. i dostigla izuzetnu popularnost. Broj različitih pokemona u startu je bio 150, a zatim ih je bilo sve više, pa je u februaru 2019. dostigao čak 460.

Igra se besplatno preuzima, instalira na pametne mobilne telefone i na telefonu aktivira GPS za određivanje lokacije korisnika. Igrač kreira svoj avatar, koji se u zavisnosti od lokacije pojavljuje na mapi njegovog realnog okruženja (prikazanog na ekranu telefona). Sledi lov na pokemone. Zbog dinamičnosti i zanimljivosti, kao i mogućnosti zajedničke potrage i druženja, igra je privukla ogroman broj korisnika.

Najzanimljiviji lov pokemona svakako je u prirodi. S obzirom na nove okolnosti i aktuelne zahteve za što manje kontakata među ljudima, kompanija je morala da igru prilagodi kućnom okruženju. Ukinuta su sva okupljanja igrača, smanjeni zahtevi u pogledu rastojanja koje se prelazi, što je rezultovalo i smanjenjem cene pojedinih dodataka za igru. Iako je zbog svega toga interesovanje igrača opalo, popularnost igre je i dalje ogromna, pa Pokemon Go spada u prvih 10 igara po prihodima koje donosi.

Mario Kart Tour

Nintedo, poznati japanski proizvođač uređaja za video‑igre, zvanično je ušao i na tržište mobilnih igara, i pored ranijih izjava da će se držati igara za kompjutere i konzole. Razlog za to je nagli porast mobilnog tržišta. Počelo se najpre sa saradnjom s drugim programerskim kompanijama, pri čemu su nastale neke od najpreuzimanijih mobilnih igara. U 2020. godini Nintendo već ima brojne igre bazirane na Android platformi, kao što su Dragalia Lost, Miitomo, Fire Emblem Heroes, Dr Mario World, Mario Kart Tour, Animal Crossing Pocket Camp…

Pročitajte i:  Rana Android malware ažuriranje omogućava IM Snooping

Jedna od najpopularnijih je Mario Kart Tour. To je mobilna igra za trke kartinga, četrnaesta po redu u seriji Mario Kart. Objavljena je u septembru 2019. na Apple App Store‑u i Google Play‑u. U igri se pojavljuju dobro poznati likovi – Mario, Browser, Peach i Yoshi. Ponuđene su dvonedeljne tematske ture, koje uključuju i staze koje se nalaze u gradovima kao što su Njujork, Pariz, London, Vankuver, Los Anđeles. Posebno je atraktivna mogućnost igranja više igrača (do sedam), s bilo koje lokacije širom sveta.

Smash Hit

Smash Hit je jedna od najboljih trkačkih igara ikada napravljenih. Pojavila se februara 2014, a napravljena je u švedskom studiju Mediocre. Odlikuje se sjajnom grafikom, a uključuje i brojne muzičke i zvučne efekte koji se menjaju po različitim fazama igre. Cilj je da igrač, besomučno jureći kroz različite prostorije (50 soba‑hodnika sa 11 grafičkih stilova) razbije što više staklenih prepreka na koje nailazi – staklene piramide, zidove… Dobar terapeutski način da se utroši energija.

Potrebna je snažna koncentracija, brzina i preciznost. Razbijanje prepreka i predmeta izvodi se bacanjem čeličnih kugli (početni broj kugli je 25). Tako se osvajaju poeni i prelazi s jednog nivoa na drugi. Pogađanjem prepreke čelične lopte se gube, ali pogađanjem specijalnih objekata mogu da se osvoje nove.

Broj korisnika i broj preuzimanja Android igara meri se desetinama, pa i stotinama miliona. Ako na ulici primetite ljude koji neprekidno gledaju u svoj telefon, velika je verovatnoća da igraju neku od megapopularnih igara. Još veća verovatnoća je, s obzirom na okolnosti, da se time bave (i) u kućnom okruženju. Zabavna igra i online druženje s ljudima istog interesovanja pravo su rešenje za život u doba korone…

Autor: Nadežda Veljković

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.