BIZIT plus

Omiljene laži romantičnih prevaranta koštale su žrtve 1,3 milijarde dolara prošle godine

Kako se Dan zaljubljenih bliži, ako vašem „dečku“ radniku na naftnoj platformi – koji izgleda kao Bredli Kuper, ali se nikada niste sreli u stvarnom životu – odjednom zatreba novac za „lečenje“, ne verujte mu.

PCPress.rs Image

Ne verujte svom super zgodnom dečku kojeg nikada niste upoznali. On ne postoji

Romantične prevare koštale su žrtve najmanje 1,3 milijarde dolara 2022. godine, prema najnovijim podacima američke Federalne trgovinske komisije. Skoro 70.000 ljudi prijavilo je ove zločine prošle godine, a srednji prijavljeni gubitak iznosio je 4.400 dolara. Najčešća laž koju su prevaranti izneli je da su oni, ili neko njima blizak, bolesni, povređeni ili u zatvoru, prema više od 8.000 ljubavnih prevara prijavljenih FTC-u. Ova linija je činila skoro četvrtinu (24 odsto) svih krađa. U međuvremenu, prevare – „Mogu da te naučim kako da investiraš“ i „Daleko sam u vojsci“ zajedno sa „Treba mi pomoć za važnu isporuku“ sve su izjednačene za drugo mesto, sa 18 odsto.

Način plaćanja broj jedan u romantičnim prevarama: kripto

Novi zaokret u ljubavnim prevarama je u toku i u njima prevaranti grade odnos sa svojim žrtvama, a zatim ih prevare da prebace novac na račune koje kontrolišu lopovi. U ovim slučajevima, međutim, prevaranti ubeđuju svoje mete da „ulažu“ u kriptovalute koristeći lažne web stranice. Kada žrtva prebaci novac lopovima, oni pobegnu i nestanu. Novac se više nikad ne vidi. Prošlog meseca, evropski policajci su uhapsili 15 osumnjičenih prevaranta i zatvorili mrežu kol centara u više zemalja koji prodaju lažnu kriptovalutu za koju je policija rekla da je ukrala stotine miliona evra od žrtava. A u novembru, američka vlada je zaplenila sedam imena domena korišćenih u prevarama koje su kriminalcima donele više od 10 miliona dolara. Možda nije iznenađujuće da je najveći ukupni prijavljeni gubitak dolara zbog ljubavnih prevara prošle godine bio povezan sa kriptovalutama, navodi FTC. Neki od drugih izgovora koji su ljubavni prevaranti ponudili zašto nisu mogli da se sretnu licem u lice i/ili im je potrebna njihova prava ljubav da odmah prenesu veliku količinu novca – rangirani prema učestalosti prevara koje su prijavili potrošači – bili su :

  • „Nikad se nismo sreli, ali hajde da pričamo o braku“ (12 odsto);
  • „Došao sam do nešto novca ili zlata“ (7 procenata);
  • „Ja sam na naftnoj platformi ili na brodu“ (6 procenata);
  • „Možeš da mi poveriš svoje privatne slike“ (3 procenta).
Pročitajte i:  Blokiranje domena koji asociraju na poznate brendove

Još jedan razlog više da ne pošaljete tu NSFW (not safe for work) sliku

Ova poslednja tačka iznad naglašava rastući trend prevara sa seksualnom iznudom, prema FTC-u. Jednom kada podelite NSFW fotografije, prevarant preti da će ih poslati svim vašim kontaktima na društvenim medijima osim ako ne platite. Podaci FTC-a pokazuju da su se ove prevare povećale više od osam puta od 2019. godine, pri čemu je 6 puta veća verovatnoća da će ljudi starosti od 18 do 29 godina prijaviti seksualnu iznudu od ljudi starijih od 30 godina. Pored toga, više od polovine (58 procenata) izveštaja o seksualnim odnosima iz 2022. identifikovalo je društvene medije kao metod kontakta. Instagram i Snapchat su na vrhu liste. Dok ljubavni prevaranti često koriste aplikacije za sastanke kako bi ciljali žrtve, lopovi favorizuju privatne poruke na platformama društvenih medija kako bi izazvali ljubavnu vezu. Prema FTC-u, 40 odsto žrtava koje su izgubile novac 2022. reklo je da je prevara počela na društvenim mrežama, u poređenju sa 19 odsto onih koji su citirali web lokaciju ili aplikaciju za upoznavanje. Društveni mediji su posebno efikasni, jer daju ljubavnim prevarantima „zlatni rudnik inteligencije otvorenog koda“, kaže Mika Aalto, izvršni direktor finskog prodavca bezbednosnog softvera Hokhunt. „Nakon malog izviđanja od strane napadača, uobičajeno je da se žrtve navuku na sajtove poput Facebook-a ili Instagrama koketnom porukom“, rekao je Alto. „Slika prevaranta koji se predstavlja kao privlačna osoba može stvoriti snažnu emocionalnu vezu koja zaobilazi tipični skepticizam neke osobe. Odatle, veza može izgledati neverovatno stvarna.“

Pročitajte i:  Blokiranje domena koji asociraju na poznate brendove

„Nažalost, malo je verovatno da je moguće povratiti sredstava iz ljubavne prevare ili napada „catphishingom“, dodao je Aalto. Ali nije samo novac ono što ljudi gube u ovim prevarama; emocionalnu štetu može biti teško kvantifikovati, a još manje prevazići, nakon što nekome verujete dovoljno duboko da vas može iskoristiti.”

Izvor: Theregister

Facebook komentari: