Osnovni eCommerce postulati: Silvija Šušnjević, Enetel

Primenom data science alata u eCommerce-u, Enetel Solutions se pozicionirao kao jedan od lidera na tržištu eCommerce rešenja u regionu. Avgusta prošle godine implementiran eRecommender na eShopu Tehnomanije, uveo je mašinsko učenje na domaće tržište online trgovine i postavio nove standarde.

Zašto je mašinsko učenje postalo neophodno za savremeno poslovanje pitali smo Silviju Šušnjević, menadžera za razvoj poslovanja kompanije Enetel Solutions:

– Danas, kada se kompanije u Srbiji pripremaju za usaglašavanje sa GDPR regulativom, prava je šteta ne iskoristiti podatke o korisnicima u cilju unapređenja poslovanja, ali i korisničkog iskustva kroz personalizovane ponude za korisnike koji su ukazali poverenje nekom brendu. Mašinsko učenje u okviru eCommerce-a, realizovano kroz sistem preporuka, donosi nekoliko puta veće korisničko angažovanje i više od 30 odsto veći profit za uspešne e-trgovce. Ukoliko se prediktivni alati koriste i za segmentaciju tržišta i automatizaciju marketinških aktivnosti kroz sve kanale komunikacije, tada su rezultati još bolji. Ciljane kampanje animiraju i angažuju kupce, a segmentirati tržište danas znači prepoznati slična ponašanja i afinitete korisnika, te ih jedino prema tome grupisati.

Pročitajte i:  BIZIT 2018: Propuštena prilika, izgubljena dobit

Mašinsko učenje postaje globalno novi esencijalni alat uspešnog poslovanja za sve industrijske oblasti. Impoqo wit lab je data science platforma Enetel Solutions koja omogućava automatizovano donošenja odluka na osnovu postojećih podataka i ostvaruje kompetitivnu prednost u poslovanju unapređenjem korisničkog iskustva i postojećih funkcionalnosti, a dodatno omogućava neophodne uvide za kreiranje potpuno novih proizvoda.

Kako vidite trgovce i e-trgovinu u Srbiji i regionu?

– Mislim da e-trgovina svake godine dobija sve veći značaj na našim prostorima i da se pozitivne promene svakodnevno dešavaju. I dalje postoje trgovci koji nemaju Web shop, već marketinške i prodajne aktivnosti obavljaju preko Facebook-a i Instagram-a. Česti su i  nefunkcionalni Web shop-ovi gde korisnik uprkos svim naporima ne uspeva da obavi online trgovinu. Mobilne verzije Web shop-ova su često zanemarene, iako čak 70 odsto аktivnosti korisnika dolazi s mobilnih uređaja, što neposredno utiče na kasnije kupovine ovih korisnika na Web-u, preko call centra i u maloprodajnim objektima. Brzina eShop-a je izuzetno važna za korisničko iskustvo, te i Google taj faktor visoko vrednuje pri rangiranju.

Pročitajte i:  Origami: Alat za digitalizaciju poslovnih procesa

Ove godine zabeležili smo rast prodaje od 300 odsto za našeg novog klijenta koji je sa zastarelog eCommerce rešenja prešao na naše Impoqo rešenje. Zato smatramo da je osnova uspešnog online poslovanja pre svega kvalitetno eCommerce rešenje koje omogućava vrhunske performanse, pouzdanost, skalabilnost i besprekorno korisničko iskustvo. Tek s kvalitetnim eCommerce rešenjem SEO optimizacija i marketinške kampanje imaju smisla i donose značajne rezultate. Takođe, veoma bitnim smatramo dizajn i specifične funkcije eShop-a koji treba da odgovaraju delatnosti. Dizajn umnogome doprinosi prepoznatljivosti trgovca i identifikaciji korisnika sa brendom.

Na domaćem tržištu retke su mobilne eCommerce aplikacije, za razliku od globalnog, gde su mobilne aplikacije dominantne. Enetel Solutions u okviru Impoqo rešenja uveo je pre tri godine mobilne aplikacije za Tehnomanija eShop i naša zapažanja su da su korisnici mobilnih aplikacija lojalniji, a da je konverzija višestruko veća u odnosu na ostale online kanale prodaje.

Pozitivne promene na domaćem tržištu ogledaju se i u dostupnosti AR platformi na kojima se mogu postaviti 3D modeli proizvoda, što su među prvima prihvatili proizvođači nameštaja. Same AR platforme nisu eShop-ovi i zato je veoma važno da trgovci imaju kvalitetnu online prodavnicu u kojoj će se obaviti kupovina nakon uživanja u 3D modelu.

Pročitajte i:  Čak osam od deset Evropljana kupuje telefonom

Korisna adresa: www.impoqo.rs

Ovaj tekst je deo BIZIT specijala, posvećenog BIZIT 2018 konferenciji u organizaciji PC Press-a, održanoj 7. i 8. novembra u Beogradu, objavljen u časopisu PC#259. Kompletan specijal možete čitati potpuno besplatno, u našoj digitalnoj čitaonici!

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.