Panel: Agilna bitka za korisnike i dušu | BIZIT2021

Uvodnu prezentaciju za panel “Agilna bitka za korisnike i dušu” je održala Jasmina Nikolić Suosnivač i CEO, Agile Humans. Naglasila je značaj agilne zajednice i veliki napredak koji se beleži u ovoj i prethodnim godinama, kada je veliki naglasak na brzini isporuke roba i usluga korisnicima i na novim vidovima komunikacije, dok su optimizacija i maksimalna efikasnost uslovi za moderno poslovanje.

PCPress.rs Image

“Vrednost za korisnika je najvažnija, jer je korisnik najvažniji. Umemo li da prepoznamo korisnika? Zapitajmo se svi kako se ponašamo kada smo korisnici i kada trebamo da primimo uslugu, a kako se ponašamo kao pružaoci usluga. Zadatak agilnog je upravo da vrednost bude što pre proizvedena. Postoji brzo, postoji brže, postoji konkurencija – ali postoji i trenutak kada sve postane prebrzo.”

PCPress.rs Image

Potom je dodeljena nagrada Agilni lider godine. Laskavo priznanje je ponela Ana Govedarica, direktor Roche za Srbiju i Crnu goru, koja je postala Agilni lider godine.

Panel: Agilna bitka za korisnike i dušu

Moderator panela je bila Jasmina Nikolić, suosnivač i CEO, Agile Humans, Ana Govedarica Direktor Roche za Srbiju i Crnu goru, Prof. dr Milo Tomašević Dekan, ETF Beograd, Natali Delić Chief Strategy and Digital Officer (CSO, CDO) u Telekom Srbija, Rajko Maljković Član izvršnog odbora Opportunity banke zadužen za operacije, Dragan Rakita CEO, Gidrone, Marija Nikolić Scrum Master i Agilni trener, Ojdana Radović Studio Ojdana. Konstatovano je da je vrednost za koju se vredi boriti upravo duša, i da je korisnikova duša uz njegove želje i htenja najveća vrednost. O korisnicima se govori kao o apstraktnom pojmu, ali se obrazovni sistem – izuzev dela privatnog obrazovnog sistema – zapravo ne bori za korisnike, te se isti ne bi mogao nazvati mnogo agilnim. Sistem je postavljen na premisama iz ere industrijske revolucije.

Pročitajte i:  Agile Meetup #64: Prevazilaženje pet disfunkcionalnosti tima

PCPress.rs Image

Obrazujući ga od starta i uz komunikaciju sa njim, korisnik postaje najbolji saradnik svim kompanijama koji ubrzo daje povratnu informaciju. U zavisnosti od industrije, ovaj ciklus je manje ili više primenjiv, ali je ciklus takav da predstavlja dugoročnu dobit. Ne samo da je bitno i neophodno komunicirati, već se treba starati da komunikacija bude plodonosna, da korisnik vidi da se proizvod ili usluga menjaju u skladu sa njegovim potrebama i željama. Takav odnos stvara poverenje. Jedna od stvari koje važe za Agilno jeste da članovi tima moraju imati ekspertizu, a tada dolazi do preispitivanja autoriteta, čime dolazi do automatskog preispitivanja i ponovnog osmišljavanja, što dalje otvara put inovacijama i internim promenama. Svet nije brz, nego je kratak i treba se koncentrisati na 20% bitnog spram 80% nebitnog.

Na samom kraju, publika je bila u prilici da uživa u autentičnim španskim zvucima. Ojdana Radović iz Studija Ojdana je izvela flamenko ples i oduševila publiku u nečemu što je nazvano “Bitka za dušu”.

PCPress.rs Image

U prijatnom ambijentu Kluba poslanika, tokom mnogobrojnih pauza, bilo je vremena za druženje i zabavu u neobaveznom formatu. Za obe publike, i uživo i online, bilo je organizovano više zanimljivih nagradnih kvizova uz puno prilika za osvajanje zanimljivih poklona koje su obezbedili partneri konferencije. Uz rad i druženje su se odvijale dobre i korisne priče koje su učinile da vreme provedeno na BIZIT-u bude višestruko korisno za sve učesnike. Zahvaljujemo se svim učesnicima konferencije, svima koji su pratili dešavanja u Klubu poslanika ili online. Očekujemo vas ponovo kroz godinu dana na istom mestu, kada ćemo se ponovo okupiti u još većem broju i sa još većim temama. Bićemo samo još bolji! Do naredne godine!

Facebook komentari: