BIZIT plus

PayPal trenutno ne želi da kupi Pinterest

PayPal je saopštenju na svojoj veb stranici rekao da „u ovom trenutku nije zainteresovan za kupovinu Pinterest-a“. Akcije Pinterest-a porasle su prošle nedelje nakon što je procurela vest da bi PayPal mogao kupiti kompaniju društvenih medija. Akcije PayPal-a porasle su za više od 3% na Nasdaq berzi, dok su akcije Pinterest-a pale za preko 12%.

PCPress.rs Image

Odgovarajući na ono što se naziva „tržišnim glasinama“, kompanija za finansijsku tehnologiju je na svom sajtu objavila da „trenutno ne pokušava da preuzme Pinterest“.

PayPal je razgovarao o kupovini kompanije po potencijalnoj ceni od oko 70 dolara po akciji, što bi Pinterest procenjivalo na oko 45 milijardi dolara. Ta procena uključuje povlašćene akcije klase B kompanije. Ako se izuzmu te akcije, Pinterest bi ugovorom bio procenjen na 39 milijardi dolara.

Pinterest, koji korisnicima omogućava da kreiraju i dele ideje na takozvanim tablama sa slikama, izašao je u javnost u aprilu 2019. godine, gde je procenjen na nešto više od 10 milijardi dolara. Njegova tržišna kapitalizacija danas iznosi oko 37 milijardi dolara.

Pročitajte i:  PayPal otpušta 2,500 zaposlenih

Socijalna trgovina

PayPal je bio podstaknut da razmotri kupovinu Pinterest-a nakon pritiska konkurentne platforme za e-trgovinu Shopify-a. Shopify je mnogo investirao u spajanje e-trgovine i fintech-a.

PayPal je u velikoj meri imao koristi od onilne kupovina od početka pandemije koronavirusa. Prošle godine se suprotstavio rastućim kompanijama sa novinama „kupi sada plati kasnije“, svojom ponudom „Pay in 4“. Potencijalna akvizicija Pinterest-a mogla bi gurnuti kompaniju u društvenu trgovinu, i otvoriti rastući prostor na kojem drugi tehnološki giganti već funkcionišu.

Facebook je na primer snažno potencirao na tome da Instagram učini dostupnim za kupovinu. Prošlog leta je počeo da testira namensku karticu „Shop“ na svom početnom ekranu. Takođe omogućava korisnicima da kupuju putem redovnih postova na Instagram-u i njegovog Explore feed-a, a testirao je i kupovinu na svojoj kratkoj video funkciji Reels.

Društvena trgovina omogućava kompanijama da prate klikove i kupovine u okviru svojih aplikacija, tako da mogu dokazati efikasnost oglasa oglašivačima. Takođe bi kompanije mogle da dobiju deo svake transakcije.

Pročitajte i:  PayPal otpušta 2.500 radnika

Problemi sa monetizacijom?

Andrew Jeffrey, analitičar kompanije Truist Securities, izjavio je da je skeptičan o spajanju PayPal-a i Pinterest-a.

„Ovakav potez da se napravi još jedan “online” dogovor, čak i sa društvenim medijima, jednostavno nema mnogo smisla na dugoročne staze“, rekao je Jeffrey.

„Ako kompanija ne može da ostvari zaradu od e-com sa Venmo-om, mislim da će se njen rast na kraju vratiti ka rastu e-com-a i takva vrsta usporavanja trenutno nije uračunata u akcije“, rekao je Jeffrey.

Izvor: CNBC

Facebook komentari: