Personalizovani emotikoni menjaju komunikaciju

Ono što su u praistorijskim društvima bili pećinski crteži, a starim Egipćanima hijeroglifi, u 2018. godini su takozvani Bitmojinačin koji sve brže zamenjuje staromodne načine komunikacije.

Tokom 2017. godine ova aplikacija za iPhone postala je prilično popularna u Sjedinjenim Američkim Državama, te u Britaniji – gde je premašila popularnost koju imaju WhatsApp, Instagram i Snapchat, koji je i vlasnik Bitmoji-a. Funkcionišu tako što se digitalni avatar, kojeg korisnik prethodno izabere, stavlja u neku od stotina mogućih situacija, te se na taj način opisuje kako se pojedinac oseća, te u kojoj se situaciji nalazi.

Tako pisanu reč polako menjaju mini-stripovi čija je zvezda avatar, koji je zapravo digitalni alter ego svog vlasnika. Budući da građani sveta sve više vremena provode u digitalnoj komunikaciji, vizuelni momenti su postali neophodni, jer tekst često oduzima puno vremena, te mu ponekad nedostaje punoće, a koja bi tačno opisala ono što je želelo da se kaže. Tekstualnim porukama nedostaje i ono što se najčešće opisuje kao neverbalno, a sastavni je deo komunikacije, te medijum za prenošenje emocija, a budući da na svetu skoro nema onoga koji ne razume stripove, Bitmoji su savršeno sredstvo koje nadoknađuje facijalnu, te ekspresiju tela, koje u tekstu nedostaju.

Pročitajte i:  Velika uloga društvenih mreža u karijeri svakog pojedinca

Tekstualne poruke su početkom milenijuma zamenile obične telefonske razgovore, te se komunikacija preselila u slova, a nepoštovanje interpunkcije postalo je nepoštovanje sagovornika. U tom procesu razvili su se i emotikoni, a uz pomoć interpunkcijskih znakova, te su dve tačke prestale da budu tačke, i postale oči. Bitmoji su samo sledeći korak u evoluciji, sada već daleki potomci primitivnog smajlija.

Svaka evolucija zahteva novo ažuriranje, te je Bitmoji Deluxe, u okviru kojeg će avatari postati još realističniji, te nalik na ljude, sledeći korak. Tako nova verzija počinje selfijem, koji korisnik pravi da bi ga uporedio sa svojom digitalnom verzijom, te u komunikaciju na taj način uneo još više sebe. Iz kompanije se nadaju da će ova promena doneti još više komunikacije među korisnicima, budući da ljudi radije koriste stvari koje liče na njih.

Izvor: The Telegraph

Facebook komentari: