Prihodi Alphabet-a skočili 26% zbog jačanja oglašavanja i clouda

Alphabet je u proteklom tromesečju ostvario prihode od 32,7 milijardi dolara, 26% više nego godinu dana pre, što se ponajviše zahvaljuje rastu oglašavanja i jačanju ”cloud” poslovanja, pri čemu je dobit kompanije veća nego što se očekivalo.

Prema poslovnom izveštaju, objavljenom u ponedeljak 23. jula, čista dobit te krovne kompanije Google-a iznosila je u drugom ovogodišnjem kvartalu 3,2 milijarde dolara, ako se uključi nedavna kazna Evropske komisije od 5 milijardi dolara zbog nezakonitih ograničenja na mobilnim uređajima s operativnim sistemom Android. Isključujući tu kaznu, dobit Alphabet-a iznosila bi oko 8,3 milijarde dolara, više nego što su analitičari očekivali i znatno više u odnosu na 3,5 milijardi dolara, koliko je iznosila u drugom kvartalu prošle godine.

Evropska komisija zatražila velike promene od Alphabet-a

Evropska komisija zatražila je od Alphabet-a velike promene na njegovoj Android platformi, koje bi mogle značajno da utiču na prihode kompanije od pretraživanja. Alphabet je poručio da će se žaliti na odluku Komisije, dok je izvršni direktor kompanije Sundar Pichai rekao da je prerano za zaključke kako će zahtevi regulatora uticati na poslovanje kompanije u dugoročnom razdoblju.

Pročitajte i:  Veštačka inteligencija kao put u dugovečnost

U međuvremenu, nastavlja se snažan rast prihoda kompanije od oglašavanja, a oglašavanje na Google-u čini 86% ukupnih prihoda Alphabet-a. Snažan rast privrede podstakao je kompanije da više troše na oglašavanje, a pritom se odmiču od oglašavanja putem tradicionalnih medija ka on-line i oglašavanju na društvenim mrežama. Google dominira kako u mobilnom, tako i desktop pretraživanju.

Alphabet se dobro nosi s konkurencijom

Rezultati pokazuju, kažu analitičari, da se Alphabet dobro nosi sa žestokom konkurencijom Facebook-a na tržištu mobilnog i video oglašavanja, koje snažno raste, jer su oglašivači spremni dobro da plate za nekoliko sekundi pažnje ciljanih gledalaca sadržaja. Prema podacima analitičke firme eMarketer, Google će u ovoj godini imati 37% udeo na tržištu digitalnog oglašavanja u SAD-u, što je, doduše, manje u odnosu na prošlogodišnjih 39%, ali i dalje najveći udeo.

Izveštaj je pokazalo i da, osim samog Google-a, koji obuhvata internet pretraživanje i YouTube, i ostali poslovni delovi Alphabet-a u koje kompanija značajno investira, kao što su hardware i ”cloud” usluge, beleže rast. Zahvaljujući poslovnim rezultatima boljima nego što se očekivalo, cena akcija Alphabet porasla je u ponedeljak u produženom trgovanju na Wall Street-u gotovo 4%.

Pročitajte i:  Ranjivost u okviru Google News aplikacije ugrožava korisnike

Izvor: SEEbiz

Facebook komentari: