Roboti za novinarstvo bez novinara

Jedna japanska kompanija, koja se bavi proizvodnjom medijskih sadržaja, upošljava samo sisteme veštačke inteligencije, te inženjere koji ih održavaju, a tvrdi da može da prepozna lažne vesti sa tačnošću od 99%.

Naime, japanska startap kompanija JX Press koristi mašinsko učenje za pronalaženje priča na društvenim mrežama, a od kojih kreira vesti bez potrebe za običnim novinarima. Kompanija čije je sedište u Tokiju ima 24 zaposlenih, od čega dve trećine čine inženjeri, a sposobnost za detektovanje lažnih vesti povećana je tokom zemljotresa u Kumamotu u aprilu 2016. godine.

Ubrzo posle prvih potresa koji su se dogodili u Kumamotu na društvenim mrežama se pojavila fotografija lava koji je, kako se tvrdilo, tom prilikom pobegao iz lokalnog zoološkog vrta, te nastavio da luta gradom. Fast Alert sistem kompanije JX Press je vrlo brzo utvrdio da fotografija vodi poreklo iz Južne Afrike, budući da ovaj sistem funkcioniše tako što proverava postove na društvenim mrežama, te analizira tekstove, fotografije, pa čak i interpunkciju, a kako bi registrovao udarne vesti koje su važne za region u kojem kompanija posluje, te upoređivao izvore da bi utvrdio odakle potiče određena priča. Pored toga, sistem prati i strane medije, te uticajne naloge na Twitter-u koji se smatraju vrednim poverenja, a kako bi prvi došao do vesti koje su od ključnog značaja kako na nacionalnom, tako i na globalnom nivou. Jednom kada se pronađe zanimljiva priča, algoritmi su zaduženi za pisanje tekstova.

Pročitajte i:  Roboti bi u budućnosti mogli da utiču na ponašanje dece

Klijente kompanije čine i uticajni japanski mediji, poput NHK, TV Asahi i Fuji Television, koji plaćaju mesečne pretplate kako bi imali pravo da koriste Fast Alert. Kompanija je prvi uspeh zabeležila u februaru 2017, kada je objavila vest o polubratu severnokorejskog predsednika Kim Jong-Una, a nekoliko sati pre ostalih medija, iako među zaposlenima nema novinare.

Drugi važan proizvod ove kompanije je besplatna mobilna aplikacija NewsDigest, koja je dospela na osmo mesto u okviru Apple Store-a u Japanu, a kada su u pitanju aplikacije koje nude informativne sadržaje.

Izvor: The Telegraph

Facebook komentari: